سوزان رایس

افشاگری هایی که دولت ترامپ را از بابت تعامل با روسیه در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا در مظان اتهام قرار می دهد، ظاهرا از سوی مشاور امنیت ملی دولت قبلی واشنگتن انجام گرفته است.

 به گزارش مشرق به نقل از واشنگتن پست، کاخ سفید می گوید سوزان رایس مشاور امنیت ملی «باراک اوباما» رئیس جمهوری سابق آمریکا، پشت پرده افشاگری های انجام گرفته در خصوص افراد وابسته به دولت جدید واشنگتن قرار دارد.

در حالی که هر از گاهی اسنادی مبنی بر دیدار یا مکالمه تلفنی نزدیکان ترامپ با مقامات دولت روسیه منتشر می شود، این بار خبرها حاکی از آن است که رایس با استفاده از اختیارات زمان تصدی خود در کاخ سفید، دستور داده تا نام افراد وابسته به ترامپ که اطلاعات آنها در دوربین ها یا سایر ابزارهای الکترونیکی امنیتی، ثبت شده است؛ در اختیار شورای امنیت ملی، وزارت دفاع و حتی وزارت اطلاعات قرار بگیرد.

این در حالی است که به طور معمول نام افراد از این قبیل گزارش ها حذف می شود مگر آنکه پای مسائل امنیتی در میان باشد که به صلاح کشور نیست.

اگرچه رایس هنوز به این خبر واکنشی نشان نداده است، زمزمه هایی شنیده می شود مبنی بر اینکه حالا که وی این همه اطلاعات دارد، شاید بتواند در جلسات استماع کمیته تحقیق سنا پیرامون دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و رابطه احتمالی تیم ترامپ با مسکو، روی شهادت وی حساب باز کرد.

این در حالی است که برخی جمهوریخواهان سنا، از هم اکنون رایس را به جاسوسی از ترامپ و نزدیکانش متهم می کنند.

آنچه که در این میان تا حدی به ضرر رایس تمام می شود، این است که ماه گذشته در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تیم ترامپ در معرض رصد سرویس های امنیتی بوده است یا خیر، از کل ماجرا ابراز بی اطلاعی کرد.

خبر دست داشتن رایس در افشاگری علیه دولت جدید واشنگتن در حالی منتشر می شود که ترامپ در پی اتهامات مطرح شده علیه تبانی نزدیکان وی با دولت مسکو، گفته است که پیش از هر چیز باید آنهایی را که اطلاعات محرمانه کاخ سفید را به بیرون درز می دهند، شناسایی و تنبیه کرد. وی حتی یک بار اوباما را مسئول دامن زدن به اعتراضات مردمی علیه خود عنوان کرد.

افشاگری هایی که به رایس نسبت داده می شود تاکنون یک قربانی از دولت ترامپ گرفته است. «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی سابق ترامپ به اتهام ارتباط با روسیه از سمت خود استعفا کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس