کد خبر 706289
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
روان

روند گرمایش زمین و وقوع حوادث مرتبط با آن می تواند تاثیر مخربی بر سلامت روان افراد داشته باشد.

به گزارش مشرق، سوزان کلایتون از انجمن روانشناسی آمریکا و یکی از نویسندگان این گزارش در مورد این مسئله می گوید: «تاثیرات تغییر آب و هوا تنها به افرادی که مستقیماً تحت تاثیر هستند محدود نمی شود.»

وی در ادامه می افزاید: «تغییرات اقلیمی تهدیدی گسترده برای سلامت ما بوده و به طورمستقیم یا غیرمستقیم بر سلامت روان تاثیر می گذارد.»

طبق این گزارش، تاثیرات فیزیکی تغییر آب و هوا شامل بیماری قلبی و ریوی، سوءتغذیه، افزایش ریسک ابتلا به آسم و بیماری های ناشی از حشراتی نظیر زیکا است.

اما تاثیرات روانی آن به مراتب شدیدتر است. به گفته محققان، با فروکش کردن سیلاب یا اطفاء آتش سوزی ها، درد و رنج آدمی آغاز می شود.

به عنوان مثال، در پی بروز طوفان کاترینا در سال ۲۰۰۵، نرخ بروز خودکشی یا اندیشه خودکشی بیش از دوبرابر شد. در حدود نیمی از ساکنان منطقه دچار اضطراب یا اختلالات رفتاری نظیر افسردگی شدند و از هر ۶ نفر، یک نفر «اختلال استرس پس از سانحه» را تجربه کرد.

به گفته محققان، قربانیان بلایای طبیعی که مجبور به جابجایی به دلیل از دست دادن شغل یا مسکن شان هستند غالبا فاقد کنترل، امنیت و استقلال هستند از اینرو سلامت روان شان تحت الشعاع قرار گرفته و در معرض ابتلا به مشکلات سلامت روان خواهند بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس