کد خبر 706083
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
جارد کوشنر

در حالی که رویترز خبر خودش درباره سفر داماد دونالد ترامپ به همراه رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به عراق را حذف کرد، برخی رسانه‌ها از قبیل فاکس نیوز از حضور او در بغداد خبر دادند.

 به گزارش مشرق، در ادامه انتشار اخبار متناقض درباره سفر «جارد کوشنر» داماد و مشاور دونالد ترامپ به عراق، برخی رسانه‌های نزدیک به کاخ سفید می‌گویند که او اکنون در بغداد حضور دارد.

«ایوانکا ترامپ» دختر رئیس‌جمهور آمریکا و همسرش «جارد کوشنر» به دنبال آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ به زوجی قدرتمند تبدیل شده‌اند و در نشستها و دیدارهای مهم رئیس‌جمهور با رهبران خارجی حضور دارند.

داماد ترامپ به عنوان مشاور رئیس‌جمهور کارش را آغاز کرده و پیشتر رسانه ها گزارش داده بودند که کوشنر که یهودی هم هست، قرار است پرونده مذاکرات سازش بین رژیم صهیونیستی و فلسطینیان را عهده‌دار شود.

حالا امروز دوشنبه، یک خبر درباره او رسانه‌های عمدتا آمریکایی را به خود درگیر کرده و آن اینکه «آیا داماد ترامپ به عراق سفر کرده یا نکرده».

 ابتدا رویترز بود که خبر داد جارد کوشنر به همراه رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به عراق سفر کرده است.

این رسانه البته با گذشت ساعاتی از انتشار این خبر، آن را «نادرست» خواند و خبر را از خروجی خبرگزاری حذف کرد.

به دنبال این اقدام برخی رسانه‌ها گمانه‌زنیهایی در خصوص اقدام احتمالی و عمدی دولت دونالد ترامپ برای به اشتباه انداختن رسانه‌ها مطرح کردند.

گفته می‌شود این اقدام شاید به منظور تلاش برای شناسایی کردن منبع درز اطلاعات از کاخ سفید صورت گرفته باشد؛ چرا که پیشتر ترامپ بارها درباره افشای اطلاعات از دولتش به رسانه‌ها گلایه کرده بود.

اما با وجود انتشار خبر رویترز مبنی بر نادرست بودن خبر سفر کوشنر به عراق، برخی رسانه‌های آمریکایی نزدیک به کاخ سفید هم این خبر را منتشر کردند.

فاکس نیوز که ترامپ روابط خوبی با آن دارد، در سایت خود این خبر را منتشر کرده است: «یک دستیار و مشاور در کاخ سفید به فاکس نیوز گفته که جارد کوشنر داماد رئیس جمهور ترامپ و مشاور ارشد کاخ سفید یک سفر غافلگیر کننده در عراق داشت».

این شبکه ادامه داد: «کوشنر توسط جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش برای این حضور دعوت شد و گزارش شده که او(کوشنر) می‌خواست خودش وضعیت عراق را دیده و بر حمایت از دولت عراق تاکید کند».

این در حالی است که رسانه‌های عراقی تا لحظه تنظیم این خبر(ساعت ۱۴ به وقت تهران) خبری با این محتوا که داماد ترامپ در عراق حضور یافته، منتشر نکرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس