کد خبر 703552
تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹
طالبان

یک پایگاه اطلاعاتی پاکستان مدعی شد: نمایندگان طالبان علاقه مند شرکت در کنفرانس بین المللی صلح افغانستان در شهر «مسکو» هستند.

به گزارش مشرق به نقل از «افغانستان رو»، نمایندگان طالبان عنوان کردند در صورت دریافت دعوت نامه برای شرکت در کنفرانس صلح افغانستان در شهر مسکو  به این کشور سفر خواهند کرد.

بنابه این گزارش، پس از انتشار مطالبی در مورد برگزاری کنفرانس صلح افغانستان در آوریل سال جاری در شهر مسکو، نمایندگان طالبان ابراز داشتند که در صورت دریافت دعوتنامه در این نشست شرکت خواهند کرد.

طبق برنامه در 14 آوریل سال جاری قرار است در شهر مسکو کنفرانسی در زمینه برقراری صلح و ثبات در افغانستان با شرکت نمایندگان 12 کشور مختلف جهان برگزار شود.

تاکنون، دولت افغانستان حضور نمایندگان خود در این کنفرانس را به طور رسمی تایید و همچنین انتظار می رود که نمایندگان برخی کشورهای آسیای مرکزی، آمریکا و اتحادیه اروپا در این کنفرانس شرکت کنند.

گزارش ها درباره افزایش تماس های اخیر مسکو و طالبان باعث توجه و نگرانی جامعه بین‌ المللی شده که حتی با وجود توضیحات دیپلمات های روسیه در این خصوص همانا این کشور برای حمایت از شبه نظامیان طالب متهم می شود.

با این حال، چندی پیش در جریان مذاکرات رسمی روسیه و افغانستان، مسکو موقعیت خود در این خصوص را توضیح داده و تاکید کرد که تعامل این کشور با طالبان به معنی حمایت از یک گروه تروریستی نیست و تنها در راستای اهداف صلح آمیز و برقراری ثبات در این کشور می‌باشد .

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس