احسان حدادی

نایب قهرمان پرتابگر دیسک المپیک گرفتن اسکار اصغر فرهادی و ورود هواپیماهای تازه خریداری شده به ایران را جزو بهترین اتفاق‌های سال ۹۵ عنوان کرد.

به‌ گزارش ‌مشرق، احسان حدادی که نایب قهرمانی پرتاب دیسک المپیک ۲۰۱۲ لندن را در کارنامه دارد در المپیک ۲۰۱۶ ریو ناکام بود و این روزها تمرین های خود را دوباره از سرگرفته تا برای مسابقه های آتی آماده شود. او در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مهم ترین اتفاق های سال ۹۵ و تصمیمش برای ازدواج در سال ۹۶ صحبت کرد. مصاحبه حدادی به شرح زیر است:

- بیشتر سال ها شما عید در ایران نبودید. به نوعی عادت کرده اید که تحویل سال تنها باشید.

بعد از سال ها که فکر می کنم تحویل سال ایران نبودم، عید سال ۹۶ در ایران هستم. در سال های پیش این اتفاق افتاده که روز دوم یا سوم عید به ایران آمده ام و به خانواده سرزده ام اما واقعا خیلی از سال ها در کنار خانواده ام نبودم. عادت کرده ام اما خیلی سخت است و دوری از خانواده و کشور در چنین شرایطی آدم را اذیت می کند. واقعا تنهایی آدم را اذیت می کند و سخت است که با آن کنار بیایید.

- اردوی قطر اولین اردوی برون مرزی شما بعد از بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریو بود. این اردو چطور بود؟

اردوی قطر خیلی خوب بود. تمرینات خیلی خوبی را انجام دادیم و به آن چیزی که می خواستیم رسیدیم. از نظر قدرتی و پرتابی تمرینات خوبی را انجام دادیم. به خاطر مصدومیت پایم نتوانستم خیلی به آن فشار بیاورم اما از اردو راضی هستم. امکانات و تعداد پرتاب هایی که انجام دادیم بسیار راضی کننده بود. بعد از آمدن به تهران چندروز استراحت می کنیم و بعد به اردوی آفریقای جنوبی یا جزیره کیش می رویم.

- رقابت های مهمی در سال ۹۶ برگزار می شود. برنامه شما برای این بازی ها چیست؟

اولین مسابقه من بازی های کشورهای اسلامی است که ۱۰ روز بعد از آن هم رقابت های قهرمانی آسیا را داریم. چند سالی است که من در رقابت ها قهرمانی آسیا شرکت نمی کنم و فکر می کنم در این دوره در این مسابقه ها حاضر باشم و فکر هم می کنم می توانم پرتاب خوبی داشته باشم.

- یکی دیگر از مسابقه های مهم رقابت های جهانی ۲۰۱۷ لندن است. ورودی این رقابت ها نیز ۶۵ متر است. چه برنامه ای برای کسب سهمیه این رقابت ها دارید؟

هرکسی که قهرمان آسیا شود به صورت اتوماتیک راهی مسابقه های جهانی لندن می شود.

- کسی هست که هنوز هم به شما عیدی بدهد؟ یا الان فقط عیدی می دهید؟

زمانی که خیلی بچه بدم عیدی می گرفتم. چندسال هم که ایران نبودیم ولی خب لطف داشتند و به من کادو می دادند. با این حال آخرین باری که عیدی گرفتم را به یاد نمی آورم.

- شما جزو ورزشکارانی هستید که سال های زیادی در تعطیلات عید تمرین می کردید. تمرین کردن در زمانی که همه استراحت می کنند سخت نیست؟

هر روزه تمرین سخت است چه عید باشد چه تعطیلات دیگر. سال قبل که کیش اردو بودم افرادی که ما را می دیدند، می گفتند تو تمرین می کنی در حالی که ما استراحت می کنیم. کار ما خیلی سخت است و آدم خیلی اذیت می شود چون باید زیر آفتاب و در فضای باز تمرین کنی و این خیلی دشوار است.

- تمرین با هادی سپهرزاد چگونه است؟ رابطه دوستی که میان شما وجود دارد به پیشرفت کار کمک می کند؟

تمرین با هادی سپهرزاد تا اینجای کار خوب بوده است ولی رابطه دوستی در کار مهم نیست و بیشتر رابطه مربی و شاگردی حکم فرماست. هر چیزی زمان خودش را دارد و امیدوارم تمرینات با او خوب باشد تا کار را ادامه بدهیم.

- شما سال ها با کیم بوخونسف تمرین کردید. هنوز با او در تماس هستید؟

بله. هنوز هم با او در تماسم و اتفاقا خیلی کار و وضعیت من را پیگیری می کند. زنگ می زنیم و باهم صحبت می کنیم و او حتی درباره مصدومیت من هم می پرسد.به من گفته که هر کمکی که از دستش بربیاد انجام می‌دهم.

- برنامه شما برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو چیست؟ تا آن زمان دوومیدانی را ادامه می دهید؟

برنامه خاصی برای المپیک ۲۰۲۰ نداریم چرا که مسابقه های مهم تری قبل از آن وجود دارد که باید برای شروع کار برای آن ها برنامه ریزی کنیم.

- بهترین اتفاق سال ۹۵؟

اتفاقات خوبی در این سال داشتیم و ورزشکاران ما موفق شدند در المپیک نتایج خوبی بگیرند. گرفتن جایزه اسکار آقای اصغر فرهادی خیلی مهم بود. اتفاق مهم دیگر سال نیز مربوط به ورود هواپیمای جدید به ناوگان هوایی کشور بعد از سال ها بود. متاسفانه در سال های گذشته اتفاق های ناخوشایندی به خاطر هواپیماهای قدیمی رخ داد که امیدوارم با بهتر شدن هواپیماها این اتفاق ها دیگر رخ ندهد.

- بدترین اتفاق سال ۹۵؟

بدترین اتفاق مربوط به خودم بود. باخت در المپیک از بدترین اتفاقات زندگی شخصی من بود.

آتش سوزی در ساختما پلاسکو هم اتفاق خیلی بدی بود که واقعا همه از این اتفاق ناراحت شدند. ان شاءالله خدا به همه خانواده هایی که عزیزانشان از دست رفته اند صبر بدهد. به خانواده آن ها به خصوص آتش نشانان تسلیت می گویم.

- هدف سال ۹۶؟

کسب نتیجه خوب در بازی های کشورهای اسلامی، قهرمانی آسیا و در نهایت قهرمانی جهان از اهداف من است. امیدوارم در زندگی شخصی خودم هم اتفاق خوب بیفتد.اگر شرایطش باشد هم یک وقت دیدید متاهل شدم. ان‌شاء‌الله که بشود!

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس