کد خبر 701997
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸
سردار محمدنبی رودکی

در جزیره کیش به یکی از کاخ های مربوط به فرزندان شاه ملعون رفتیم. ابتدای ورودی به محوطه کاخ ها تابلوئی نصب شده بود که نوشته بود: فاعتبروا یا اولی الالباب...‌

گروه جهاد و مقاومت مشرق - آنچه در ادامه می خوانید، خاطره ای از سردار محمدنبی رودکی از زمان عملیات خیبر است.

قبل از عملیات خیبر جلسه ای با حضور برادر محسن رضائی و فرمانده هان لشکرها و تیپ ها و قرارگاه ها داشتیم و تصمیم گرفته شد همه اعضا جلسه چند روزی را با لنج به جزیره کیش برویم. هنوز نمی دانستیم فلسفه این سفر چیست. از سواحل تا جزیره کیش چند ساعت در لنج بودیم و در بین جمع سرداران شهید حاج همت، حاج احمد کاظمی، حاج مهدی باکری، حاج حسین خرازی و فکر کنم حاج علی هاشمی هم بود.


در جزیره کیش به یکی از کاخ های مربوط به فرزندان شاه ملعون رفتیم. ابتدای ورودی به محوطه کاخ ها تابلوئی نصب شده بود که نوشته بود: فاعتبروا یا اولی الالباب...‌ مسافرت سه چهار روزی طول کشید و با دستور جلسات متعدد و خاطرات در بین آن جمع ملکوتیان گذشت. لاکن بعدا متوجه شدیم که فرمانده کل سپاه  با مسافرت می خواست فرماندهان با هور العظیم و هورالهویزه و آب و موج و لنج و قایق و شنا و... آشنائی بیشتری پیدا کنند و آمادگی بهتری را کسب کنند و بعد که آمدیم در منطق جفیر و شط علی و هورالعظیم و طلائیه و ماموریت عملیات خیبر ابلاغ شد، متوجه علت سفر به جزیره کیش و حرکت با لنج روی آب آن هم در ساعات طولانی شدیم.


 برای حمله به جزائر مجنون به تمام لشکرها و تیپ های سپاه تعداد زیادی قایق واگذار شد.
یکی از طراحان عبور از آبراه های هور، شهید حاج احمد سیاف زاده معاون عملیات قرارگاه کربلا بود که با ارائه طرح نصب روشنائی در داخل نِی های کنار آبراه ها علاوه بر تعیین مسیر قایق ها برای پرواز هلیکوپترها یا بالگردها در شب طرح و تدبیر این شهید موثر افتاد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • مهدی IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
    1 0
    امروز سالگرد شهادت مهندس مهدی باکری بود آدم چهرشو میبینه آرامش میگیره یاد این شهید ملکوتی و همه ی شهدای دفاع مقدس بخیر
  • مهدی IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
    1 0
    امروز سالگرد شهادت مهندس مهدی باکری بود آدم چهرشو میبینه آرامش میگیره یاد این شهید ملکوتی و همه ی شهدای دفاع مقدس بخیر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس