اردوغان

اردوغان با توصیف رفتارهای مرکل در مقابل ترکیه، او را بازمانده نازیسم و سردمدار نو نازی گری در جهان نوین دانست و از همه خواست که مراقب رشد فاشیسم و نازیسم باشند.

سرویس جهان مشرق - رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در برنامه تلویزیونی 13 مارس (23 اسفند) اعلام کرد که در اسرع وقت پاسخ دیپلماتیک رفتارهای ناپسند هلند را خواهیم داد. او ضمن محکوم کردن رفتار هلند به این کشور هشدار داد که منتظر پاسخ سخت ترکیه باشد. او رفتار هلند را رفتاری غیرانسانی، غیر دیپلماتیک و غیرمتداول و مغایر با قوانین بین‌المللی دانست.

 اردوغان در ادامه گفت: «بهتر است هلند کمی سنجیده‌تر رفتار کند. ترکیه دیگر ترکیه سابق نیست. ترکیه امروز نیرومندتر شده است و البته همین توان ترکیه، آن‌ها (غربی‌ها) را مستأصل کرده است. چراکه نمی‌توانند شاهد عظمت ترکیه باشند.» او با تکرار درخواست سابق خود از همه ملت ترکیه خواست که با شرکت در همه‌پرسی 16 نیسان پاسخ جهانیان را بدهند.

اردوغان در ادامه با توصیف رفتارهای مرکل در مقابل ترکیه، او را بازمانده نازیسم و سردمدار نو نازی گری در جهان نوین دانست و از همه خواست که مراقب رشد فاشیسم و نازیسم باشند. اردوغان با تهدید مرکل اعلام کرد که او باید از اقدامات خود شرمگین باشد.

به نظر می‌رسد اقدامات و شعارهای اردوغان و تأکید او بر پاسخ ملت در همه‌پرسی 16 نیسان، ابزار جدید حامیان حزب عدالت و توسعه برای جلب نظر ملی‌گرایان در ترکیه است. چراکه اردوغان به‌خوبی می‌داند درصورتی‌که همه‌پرسی رأی نیاورد جایگاه حزب عدالت و توسعه در قدرت و در افکار عمومی ترکیه متزلزل خواهد شد و حتی ممکن است همین شکست به ابزاری برای محکومیت اقدامات خودسرانه اردوغان تبدیل شود. البته شکست اردوغان در رفراندوم 16 نیسان با توجه به شکل‌گیری شکاف عظیم میان ارتش سکولار و حامیان حزب عدالت و توسعه، می‌تواند نویدگر کودتایی جدید نیز باشد؛ بنابراین اردوغان تمام تلاش خود را به کار بسته تا با برانگیختن احساسات ملی‌گرایانه و شور مردم، آن‌ها را به پای صندوق‌های رأی بکشاند و برای اصلاحات خود از آن‌ها رأی بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ایرانی IR ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
    19 6
    کشتن سفیر روسیه دموکراسی بود نه ؟ عجب عجب از این همه...
  • من IR ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
    14 7
    اردوغان کثیف
  • نام IR ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
    16 6
    اردوغان خودش فاشیست است
  • رضا IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
    10 6
    باز این اردوغان گاو بندی کرده مردمشو بکشونه پای انتخاب ببین حالا گی گفتم
  • ور IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
    10 6
    فاشیست خیلی هم خوب بود ایا هیتلر هر گز مانند کشورهای استعماری کثیف ودزد به سرقت اموال کشورها چشم میدوخت هرگز اگر هیتلر پیروز شده بود دنیا در عدالت و ارامشی عظیم بود هرگز المانیها به منابع نفتی اعراب چشم ندوختند یکی از غمهای دنیا که فردا چه برای یهودیها و چه انگلیسیها که بیشترین ضد هیتلر و المان بودند فردای خواهد پیش اید که بگویند ای کاش دولت هیتلر پیروز شده بود حتما بدانید پیش خواهد امد رفتارهای ناخوشایند از لشکرهای هیتلری انجام میشد مانند رفتار با اسرا اما در کل نظام دنیا یکی میشد و کسی زورگوئی بر اثر قدرت و توانائی کشورش مانند امریکا و انگلیس و فرانسه و اسرائیل نمیتوانست انجام دهد تمام سرمایه ها برای ارتقا کشور در بهبود دنیا بکار میرفت افریقا با بهترین شهرهای دنیا فرقی در تسهیلات نداشتند کسی گرسنه نبود هیتلر هنوز که هنوز است در غم نابودی دولت ات غمگین هستم اگر همه دنیا فکر کنند به نتیجه من میرسند ایا اگر هیتلر پیروز شده بود دیگر در دنیا جنگی اتفاق نمیافتاد پیشرفت دنیا پانصد سال جلوتر بود خدا از بس گناه کرده اند این انسانها هیتلر را شکست داد تقریبا مرز از دنیا برداشته میشد سرمایه ها تقریبا تقسیم میشد هیچ کس برتر خود را نمیپنداشت منظورم از برخورداری از رفاه وسلامتی حالا هیتلر بگوید من برترین انسانم چه میشد مهم این بود که هیتلر قصدش یک دست کردن دنیا و ابادی ان بود حالا اگر کثیفه نجست انگلیس چنین قدرتی پیدا میکرد همه را برده خود میکرد وفقر و بدختی همه جا بود غیر انگلیس . چرا 35 میلیون ایرانی را کشت اصلا برایش مراسم نمیگیریم ان وقت چهار تا یهودی در زمان هیتلر کشته شده اند ان هم نه بخاطر یهودی بودن انها ببین چه قشقرقی راه انداخته اند ایا ما بی غیرت نیستیم که این روز را یاد نمیکنیم که با شکنجه ایرانیان را چنین بلائی بر سرشان اوردند
    • امین IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
      3 14
      هیتلر اگه جنگ رو میبرد همه مردم دنیارو معدوم میکرد و فقط نژاد جرمن رو گسترش می داد
  • حسن US ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
    18 4
    اروغان همه رو هیتلر میبینه فقط بلده وراجی کنه اخرش میره پابوسی و غلط کردن
  • بصیرت IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
    13 3
    مرتیکه جنگ زرگری راه تنداخته رای جمع کند . به محض آوردن رای دستمال دستش میگیره از کشورهای اروپایی دلجویی می کنه .
  • امیر IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
    20 5
    احمقتر از اردوغان وجود ندارد ابروی ترکها رو برد ه
  • آرمان IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
    6 11
    انگار برخی از دوستان نازیسم رو دوست دارن که اینجور نظر میدن
  • رشید IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
    17 2
    من نمی دانم چرا کلمه درست برای (عر داغان) را استفاده نمی کنید
  • ...... IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
    16 2
    مصداق بارز صنعتی و سنتی هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس