صنعت نفت آمریکا

درخواست ها برای استقلال ایالت کالیفرنیای آمریکا از زمانی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به قدرت رسید، افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، براساس این گزارش، به قدرت رسیدن دونالد ترامپ باعث شد فریادهای درخواست جدایی ایالت کالیفرنیا از آمریکا افزایش یابد.

جدایی طلبان می گویند ایالت کالیفرنیا در صورتی که استقلال یابد ششمین قدرت اقتصادی جهان به شمار خواهد رفت. این درحالی است که این ایالت هم اکنون دچار شکاف عمیق سیاسی و اخلاقی است که مسئولانی که در واشنگتن هستند باعث آن شده اند.

الجزیره خاطر نشان کرد، کالیفرنیا بزرگترین موتور اقتصادی آمریکا و منبع مدیریت فنی و فناوری و زراعی آمریکا به شمار می رود. همچنین از بزرگترین ایالت های لیبرال از نظر سیاسی به شمار می رود. این عوامل باعث شده برخی ها به استقلال این ایالت از آمریکا تشویق شوند.

سام پرودی عضو ائتلاف کالیفرنیای آزاد در این زمینه گفت: با رسیدن ترامپ به قدرت بدترین شرایطی را که از آن نگران بودیم اتفاق افتاد، زیرا حکومت در آمریکا به دیکتاتوری تبدیل شده است. حمایت جریان سفیدپوستان نژادپرست از دونالد ترامپ نیز به ما صدمه وارد کرد و بر ما در کالیفرنیا تاثیر زیادی داشت.
این گزارش افزود: بسیاری دیگر در ایالت کالیفرنیا اعتراض ها بر سیاست های واشنگتن را بر آنچه افتادن در جدایی و دو دستگی می دانند ترجیح دادند.

یک شهروند زن آمریکایی ساکن کالیفرنیا نیز گفت: ما باید بدانیم که در ایالت متحده آمریکا هستیم و ایالت های جدا شده از هم نیستیم و باید درگیری های داخلی نداشته باشیم.
الجزیره افزود: این در حالی است که کارشناسان حقوقی بر این باورند که خیال استقلال شاید تنها به عنوان خیالپردازی باقی بماند و حداقل درآینده نزدیک نتواند به واقعیت تبدیل شود.

کریستوفر کوتز استاد حقوق در دانشگاه برکلی در این زمینه گفت: هر تصمیم یک جانبه برای جدا شدن کالیفرنیا تصمیمی غیرقانونی است، باید ابتدا قانون اساسی آمریکا تغییر یابد تا اجازه استقلال داده شود.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • الا IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
    1 4
    خیلی غلط کردن. باید اعدامشون کنند.
  • سروش IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
    1 1
    انشاءالله به سرنوشت شوروی سابق گرفتار آیند و ترامپ که از نظر تیپ و چهر نزدیک به گورباچف است گورباچفی باشد برای آمریکا. روح ایالات متحد کدخدای کدخدا پرستان و اصلاح طلبان شاد. بالاخره هر دولت شهر و امپراطوری ظهور و افول داره مرگ شوروی را دیدیم انشاءالله ظهور کالیفرنیای آزاد را هم خواهیم دید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس