شهید ابراهیم هادی

کتاب «سلام بر ابراهیم 2» به همت نشر شهید ابراهیم هادی در شمارگان 10000 جلد و برای اولین بار در سال 1395 منتشر شده است. این کتاب 240 صفحه ای فقط 7500 تومان قیمت دارد.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - کتاب «سلام بر ابراهیم» کاری از گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی، سال ۱۳۸۸ منتشر شد و با استقبال خوبی مواجه گردید. ماه گذشته از چاپ صدم این کتاب با مجموع تیراژ 500000 نسخه رونمایی شد. حالا اما کتاب دیگری از این مجموعه با نام «سلام بر ابراهیم 2» منتشر شده که در مدت کوتاه انتشارش با استقبال خوبی روبرو شده و در لیست های پرفروش ها قرار گرفته است. این دو کتاب، مجموعه خاطراتی از شهید ابراهیم هادی است که پیکرش در سرزمین فکه جاماند و هیچ وقت به آغوش خانواده بازنگشت.

ناشر در مقدمه کتاب «سلام بر ابراهیم 2» می نویسد:

شخصیت شهید ابراهیم هادی، در عین سادگی و بی آلایشی، دارای ابعاد وسیع و اثرگذاری است. به جرأت می گوییم که اگر چندین جلد کتاب و فیلم و سریال در مورد ویژگی های او ساخته شود، باز هم جای کار دارد. این جوان، الگوی بسیار مناسبی است که هر کس، با هر گرایشی، از دریای وجودی او بهره ای ببرد. او در ۲۵ سال حضور در دنیای مادی، به تمام انسان ها درس درست زیستن و درست بندگی کردن و حرکت صحیح در مسیر حق را آموخت. حکایت های او برای ورزشکاران، برای پاسداران حریم انقلاب، برای مداحان، برای معلمین و مربیان و برای تمام کسانی که به فکر تبعیت از دستورات خدا هستند، بسیار آموزنده است.

ابراهیم وصیتنامه ی مکتوب ندارد، اما در حکایت های نقل شده از او، درس های عمیق تربیتی نهفته است که برای بیداری وجدان های غفلت زده، بسیار کاربرد دارد.

کتاب سلام بر ابراهیم، مورد استقبال تمام کسانی قرار گرفت که برای اصلاح امر دنیا و آخرت خود، به دنبال الگوی مناسبی بودند. اما پس از گذشت هفت سال از چاپ اول کتاب سلام بر ابراهیم، خاطراتی از گوشه و کنار به دست ما رسید که بسیار جذاب بود. خاطراتی که برای چاپ اول کتاب، هر چقدر هم تلاش کردیم نتوانستیم به آنها دست پیدا کنیم. قصد داشتیم این خاطرات را به کتاب اول ملحق کنیم، اما دوستان مخالفت کردند. چون حجم خاطرات کتاب بسیار زیاد می شد. از طرفی کرامات و اتفاقات بسیاری، بعد از آشنایی مردم با این شهید در جامعه پخش شد. برخی از این موارد، رسانه ای شد و حتی از صداوسیما نیز اعلام گردید، به ما نیز بارها گفته شد که این موارد را انعکاس دهید. چرا که بحث زنده بودن و حضور شهیدان را تأیید می کرد. لذا تصمیم بر این شد تا کتاب دوم آماده شود و برخی از هدایت های الهی که به واسطه این بزرگوار انجام گرفته، در انتهای کتاب آورده شود.

از ابتدای سال ۱۳۹۵ مشغول فعالیت شدیم. برخی افراد که برای چاپ اول کتاب مصاحبه نکردند، برای مصاحبه متقاعد نمودیم. برخی دیگر خودشان اعلام آمادگی کردند. مانند کتاب اول، باز هم مشکلات وجود داشت، مشکلاتی که لذت کار را مضاعف می کرد. برای مصاحبه با برخی از دوستان، بیش از یک ماه وقت گذاشتیم و بارها تا آن سوی شهر تهران رفتیم، آنقدر رفتیم تا موفق به مصاحبه شدیم.

احساس می کردیم لازم است چنین کاری انجام شود، مردم مشتاق شنیدن بقیه خاطرات کسی بودند که در زندگی آنها تأثیر فراوانی داشت. این را بارها از مخاطبین خود شنیده بودیم که منتظر دیگر خاطرات هستند. ما هم تلاش خود را بیشتر کردیم تا کار سریعتر به نتیجه برسد. اما در این سال ها کرامت شهید ابراهیم هادی را در تمام مراحل زندگی و کار خودمان نیز شاهد بودیم. استقبال از کتاب سلام بر ابراهیم به چاپ صدم رسید. در بهمن ماه ۱۳۹۵ و در سالگرد شهادت رزمندگان مظلوم کانال کمیل، از چاپ صدم با مجموع تیراژ پانصد هزار نسخه رونمایی شد. باید گفت اگر کتاب هایی را که مقام عظمای ولایت، توصیه به خواندن آنها نموده را در نظر نگیریم، سلام بر ابراهیم، رکورد جذب مخاطب در حوزه اجتماعی را شکسته! هیچ کتابی تاکنون با چنین استقبالی مواجه نشده. البته همه این ها با نظر لطف الهی و بدون هیچگونه حمایت دولتی و رسانه ای بوده است. از طرفی دوستان ما در خارج از کشور، وقتی خاطرات ابراهیم را دیدند و شنیدند، از ما خواستار ترجمه کتاب شدند. سال ۹۲ کتاب به زبان اردو ترجمه شد و در کشمیر و پاکستان توزیع گردید. آنها می گفتند که این شخصیت، برای شیعیان این مناطق بسیار تأثیرگذار است. چاپ کتاب به زبان آلمانی، توسط طلبه های جامعه المصطفی انجام و در فضای مجازی توزیع گردید. کار ترجمه عربی نیز بنا به پیشنهاد دوستان لبنانی و حشد الشعبی عراق، توسط یکی از اساتید خوزستانی دانشگاه آغاز شد و... این ها همه به این خاطر بود که ابراهیم، تمام کارهایش را خالصانه برای خدا انجام داد و دوست نداشت در جایی مطرح شود، اما خداوند نظر دیگری داشت. امیدواریم که خداوند، ما را نیز در مسیر ابراهیم، ثابت و استوار نگه داشته و عاقبت ما را نیز ختم به خیر و شهادت، در سپاه مهدی موعود قرار دهد. ان شاء الله

***

کتاب «سلام بر ابراهیم 2» به همت نشر شهید ابراهیم هادی در شمارگان 10000 جلد و برای اولین بار در سال 1395 منتشر شده است. این کتاب 240 صفحه ای، 74 خاطره و روایت درباره شهید ابراهیم هادی و یکی از سخنان رهبر معظم انقلاب درباره این شهید را به همراه تصاویری در خود گنجانده و فقط 7500 تومان قیمت دارد.

بخشی از اولین روایت این کتاب را با هم مرور می کنیم...


به نام مادر
راوی: برادر شهید


در روزگاری که هنوز ابراهیم به دنیا نیامده بود. ما چندین خانه عوض کردیم. مستأجر بودیم و مثل بسیاری از مردم آن زمان، زندگی راحتی نداشتیم.
یادم هست مدتی در خیابان شهید عجب گل (جهان پناه قدیم) نزدیک خیابان مشهد مستأجر بودیم. صاحبخانه ی ما زن بسیار با تقوایی بود. او معلم قرآن بود و در جلسات زنانه سخنرانی می کرد.
رفتار و اخلاقی مادر ما، در زمانی که در منزل ایشان حضور داشتیم بسیار معنوی شده بود. به قرائت قرآن و ادعیه بیشتر اهمیت می داد. مادر ما، یک زن بسیار مؤمن و معنوی بود، اما در آن سال معنوی تر شده بود.
روزها گذشت تا اینکه در اول اردیبهشت ۱۳۳۶ و درست در شب ۲۱ ماه مبارک رمضان و در همان خانه، ابراهیم به دنیا آمد. مادر و پدر ما بسیار او را دوست داشتند. هم پسر زیبایی بود، هم بسیار با محبت و دوست داشتنی. هرچه می گذشت، محبت ابراهیم در دل اعضای خانواده بیشتر می شد. همه او را دوست داشتند، او لایق محبت بود.
پدر بارها می گفت: همه فرزندان من خوبند، اما ابراهیم را طور دیگری دوست دارم. نمی دانید من در نماز شب هایم، از عمق جان برای ابراهیم دعا می کنم. خدا انشاالله او را در دنیا و آخرت سربلند کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هادی IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
    0 0
    فدای آقاابراهیم.. خدا اگر روزی به من فرزند پسری بدهد اسم یکی از فرزندانم را ابراهیم میگذارم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس