محمدجواد ظریف

تانیاهو به منظور فروش دروغ‌های نژادپرستانه علیه آحاد یک ملت که سه بار در تاریخ یهودیان را نجات داده است، متوسل به تاریخ قلابی و تحریف تورات می‌شود.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به ادعاهای واهی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حساب توئیتری خود نوشت: نتانیاهو به منظور فروش دروغ‌های نژادپرستانه علیه آحاد یک ملت که سه بار در تاریخ یهودیان را نجات داده است، متوسل به تاریخ قلابی و تحریف تورات می شود. عادتش این است.

ترجمه متن ضمیمه توئیت ظریف به شرح زیر است:

یک بار دیگر، بنیامین نتانیاهو نه تنها واقعیات معاصر را تحریف می کند، بلکه همزمان گذشته و حتی کتاب مقدس را نیز تحریف می نماید.  واقعا تاسف آور است که تعصب و نژاد پرستی به جایی می رسد که علیه آحاد یک ملت که سه بار در تاریخش یهودیان را نجات داده است چنین اتهامی وارد می شود.

کتاب استر بیان می کند که چگونه خشایارشا در چنین روزی یهودیان را از توطئه هامان نجات داد؛ دوباره در زمان کوروش، پادشاه ایران یهودیان را از اسارت در بابل رهانید؛ و در زمان جنگ جهانی دوم که یهودیان در اروپا کشتار می شدند، ایرانیان به آنان پناه دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • حقگو IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
    5 5
    نجات و آزادی این قوم در ادوار مختلف تاریخ توسط ایرانیان یکی از اشتباهات پادشاهان ایرانی پیش از اسلام بوده است که کاش مرتکب نشده بودند.
  • رهگذر IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
    5 5
    نجات قوم يهود ازدست هامان ؟؟؟؟يا قتل عام ايراني ها توسط يهودي هاااااا
  • مجتبی IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
    2 3
    فرض کنیم ایران به فلسطین کمک میکنه تا از دست صهیونیست ها نجات پیدا کنن چند قرن دیگه رابطه فلسطین با ایران بد بشه ربطی به این دوره نداره ایران وظیفه خودشو که همون انسانیته انجام داده اون زمان هم ایران حامی مظلومین بوده!
  • مهمان SE ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
    1 1
    انشاالله در روز نحس پوریم هرچه میخورند چرک و تعفن در وجود خبیثشان پدید آورد. متاسفانه جناب طریف به طریقی در رابطه با این روز غمبار برای ایرانیان سخن میگویند که گویی به عمل شرم آور و خیانت ناجوانمردانه خشایار شاه ملعون به مت ایران افتخار میکنند.
  • مهمان SE ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
    3 3
    باید کمپین انتقام خون قربانیان روز سیاه و نحس و نکبت پوریم راه انداخت.
  • یکی IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
    2 1
    پوریم از دروغها و جعیلیات موجود در اسراییلیات است که حتی در الواح بحرالمیت هم وجود ندارد. اساسا استر یا ایشتار اسم بابلی است و کل داستان اصلی در کتیبه های بابلی یافت شده که مربوط به یکی ازافسانه های قدیمی آنها است و یهود صرفا این داستان را بعدها به خود نسبیت داده اند. اسامی همسران خشاریارشا هم در تاریخ ضبط شده و اساسا نامی از استر در میان نیست. چرا وزیر ما باید اسراییلیات را باور کند؟
  • نام IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
    0 0
    خیل بدم اومد که نظرم رو ولو غلط در تایید کار ایشون چاپ نکردید. اینه آزادی بیان؟ از خودتون بپرسید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس