مرتضی مبلغ

معاون وزیر کشور در دولت اصلاحات معتقد است اصلاح‌طلبان جایگزینی برای روحانی ندارند، هر چند که دولت روحانی موجب رکود و مشکلات اشتغال و معیشت شده است.

به گزارش مشرق، مرتضی مبلغ در گفت‌وگو با روزنامه صبح‌نو اظهار داشت: تأکید و اصرار اصلاح‌طلبان بر آقای روحانی به این دلیل است که در این عرصه بدیل دیگری برای وی وجود ندارد. این انتخاب براساس دو شاخصه صورت گرفته است. یکی واقعیت‌های موجود و دیگری هم اینکه به هر حال آقای روحانی به شعارهای خود پایبند بوده است.

وی در پاسخ به این پرسش که «به نظر شما به عنوان یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب خطای استراتژیک آقای روحانی در مدت چهار ساله ریاست جمهوری‌شان چه بود؟» گفت: موضوعی وجود دارد که البته نباید نام آن را خطای استراتژیک بگذاریم، چرا که واژه خطای استراتژیک دارای بار سنگینی است. به نظر من این پرسش را با واژه غفلت یا کم‌توجهی اصلاح کنیم. به هر حال من فکر می‌کنم طی این چهار سال در یکی، دو حوزه غفلت‌هایی صورت گرفت که یکی از آنها به انتخاب مدیران مرتبط است. آقای روحانی در انتخاب بخشی از مدیران می‌توانست از مدیران توانمندتر، شجاع‌تر و کارآمدتری استفاده کند. به این سال‌ها نگاه کنید که چند درصد از مدیران منتخب آقای روحانی در تراز وی عمل کردند...

غفلت دیگر دولت روحانی هم مسائل مربوط به اقتصاد بود. غفلتی که در این باره انجام شد این است که یک بعدی به ماجرا نگاه شد. یعنی مهار تورم به بهای رکود اتفاق افتاد. رونق در اقتصاد این است که تورم و رکود به شکل متعادل و متوازن پیش روند. تورم موجب رکود شکننده نشود بلکه به میزانی باشد که رونق از کار نیفتد و رکود حاصل نشود، اما این اتفاق در دولت روحانی نیفتاد و رکود حاصل شد و رونق لازم به وجود نیامد و با مشکلات عدیده‌ای در معیشت مردم و اشتغال مواجه شدیم که این هم غفلتی بود که اتفاق افتاد.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یک ایرانی ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
    0 0
    به نظر بنده اصلاح طلبان با یک نامزد دیگر وارد می شوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس