کد خبر 700734
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
امیر سیاری

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به پیشنهادی که در بندر دوربان به کارکنان ناوگروه ۴۴ داده شد، گفت: همه آنها به این پیشنهاد پاسخ منفی دادند و با تمام وجود ماندن در ناوگروه را تا پایان مأموریت برای خود افتخار دانستند.

به گزارش مشرق، امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم تکریم و معارفه رئیس اداره عقیدتی سیاسی نداجا به اهمیت توان بازدارندگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: اگر توان دفاعی، نظامی و بازدارندگی ما بالا باشد، دشمن متوجه خواهد شد اگر قصد تعرض به ما را داشته باشد به تعبیر فرماندهی معظم کل قوا (مد ظله العالی) یقیناً با مشت محکم ما مواجه خواهد شد.

وی افزود: دستیابی به این توان دفاعی که توان بازدارندگی را بوجود می آورد مؤلفه های مهمی دارد که مهم ترین آن ارتقاء توان معنویت است. چرا که دفاع کردن و حتی تهاجم بنا به نیاز، اگر بر مبنای اعتقاد باشد کارساز است، در غیر اینصورت ده ها دلیل برای انجام ندادن مأموریت هست اما اگر اعتقادی در پی آن باشد تحت هر شرایطی هرکسی بعنوان رزمنده خود را ملزم به تلاش می داند.

سیاری خاطر نشان کرد: تمامی مجاهدت ها برای این است که در همه ابعاد توان خود را بالا ببریم، اما توجه خاص به عنصر معنویت بسیار حائز اهمیت است و این مهم در دوران دفاع مقدس به کرات تجربه شده است.


فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه تصریح کرد: یکی از مهم ترین وظایف عقیدتی سیاسی ها ارتقاء سطح معنویت در کارکنان است که البته در نیروی دریایی با توجه به تنوع مأموریت ها ، گستردگی مناطق و سختی کار نقش این عامل بسیار حیاتی تر و پررنگ تر است. به عبارتی وقتی ما می بینیم ناوگروه 44 این نیرو پنج ماه مأموریتش به طول می انجامد و در بندر دوربان به کارکنان این ناوگروه اعلام شد که هرکسی به اختیار می تواند بصورت پروازی به کشور بازگردد لکن همه آنها به این پیشنهاد پاسخ منفی دادند و با تمام وجود ماندن در ناوگروه را تا پایان مأموریت برای خود افتخار دانستند؛ یعنی اینها همان یادگاران و ادامه دهندگان راه ایثارگران، جانبازان و شهدای هشت سال دفاع مقدس هستند و این یعنی اقتدار و توان بازدارندگی. این یعنی اینکه مؤلفه معنویت در وجود آنها نهادینه شده است و روحانیون و کارکنان عقیدتی سیاسی کارشان را درست انجام داده اند.


وی در پایان با آرزوی موفقیت برای حجت الاسلام روشندل ابراز امیدواری کرد که حجت الاسلام مظفری نژاد با توجه سابقه حضور چندین ساله در نیروی دریایی راهبردی ارتش نیز مانند رؤسای قبلی در راستای محقق شدن تدابیر فرماندهی معظم کل قوا (مد ظله العالی)، منشاء آثار چشمگیری در این نیرو باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • 12 IT ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
    5 0
    درود بر ارتش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس