ترامپ

افشای ارتباط معتمد ترامپ با هکر شبکه رایانه‌ای حزب دموکرات و همچنین لابی‌گری «مایکل فلین» برای ترکیه، بحران تازه‌ای برای کاخ سفید ایجاد کرده‌اند.

به گزارش مشرق، ارتباطات و رفتارهای نامتعارف اعضای تیم رئیس‌جمهور جدید آمریکا موجب شده تا کاخ سفید در دوران «دونالد ترامپ» تقریبا هر روز شاهد یک بحران تازه باشد.

روز جمعه هم طبق معمول دو ماه گذشته، دولت ترامپ با دردسر تازه‌ای مواجه شد؛ این بار با افشای ارتباطات مشکوک تن از اعضای اصلی ستاد انتخاباتی او.

ابتدا شبکه «ان‌بی‌سی» گزارش کرد که «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی مستعفی ترامپ، در جریان رقابت‌های انتخاباتی از ترکیه پول گرفته تا با لابی‌گری منابع آنکارا را پیش ببرد.

بنا بر این گزارش، لابی فلین برای ترکیه در حالی صورت گرفته که او همزمان به دلیل نقشی که در ستاد انتخاباتی ترامپ داشته، در جلسات سطح بالای اطلاعاتی شرکت می‌کرده است.

بر اساس اطلاعات فدرال، فلین پس از آنکه به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید معرفی شده، لابی‌گری برای ترکیه را متوقف کرده، اما در تدوین سیاست دولت جدید آمریکا در قبال آنکارا نقش‌آفرینی داشته است.

این در حالی است که به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، وی تا همین هفته این مسئله را به وزارت دادگستری آمریکا اعلام نکرده بود.

بنا بر این گزارش، فلین که شرکتی به نام «گروه اطلاعاتی فلین» دارد، ۵۳۰۰۰۰ دلار از محل لابی‌گری برای ترکیه درآمد کسب کرده است.  

«شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید روز جمعه مدعی شد که ترامپ نمی‌دانسته فلین به عنوان لابی‌گر دولت ترکیه فعال بوده است.

در ماه فوریه هم ارتباطات اعلام‌نشده این ژنرال سابق ارتش آمریکا با سفیر روسیه در واشنگتن، برای ترامپ بحران بزرگی آفرید و نهایتا به استعفای اجباری فلین منجر شد.  

ارتباط مشاور ترامپ با هکر حزب دموکرات

روز جمعه خبر دیگری هم منتشر شد که می‌تواند مقدمه‌ای بر جنجالی بزرگتر برای دولت ترامپ باشد.

روزنامه «واشنگتن‌ تایمز» در گزارشی در مورد هک سیستم‌های رایانه‌ای حزب دموکرات و سرقت ایمیل‌های مشاوران «هیلاری کلینتون» نامزد این حزب در رقابت‌های انتخاباتی، نوشت «راجر استون» مشاور ستاد انتخاباتی ترامپ با عامل این حمله سایبری گفت‌وگو کرده است.

استون در گفت‌وگو با این روزنامه این خبر را تائید کرده، اما گفته این مکالمه «کاملا بی‌ضرر» بوده است.

وی اذعان کرده که سال گذشته میلادی با فردی با نام مستعار «گوسیفر ۲» در توییتر پیام خصوصی رد و بدل کرده است. این فرد، همان کسی است که شبکه رایانه‌ای حزب دموکرات را هک کرده و چند هزار ایمیل مشاوران و دستیاران کلینتون را منتشر کرد.

استون درباره این مکالمه گفت: «این گفت‌وگو آنقدر بی‌اهمیت، مختصر و پیش پا افتاده بود که کاملا فراموشش کرده بودم.»

وی همان زمان با انتشار یادداشتی در پایگاه «بریتبارت» نوشته بود که گوسیفر ۲ عامل هک ایمیل‌های حزب دموکرات است. واشنگتن‌تایمز به اسنادی دست یافته که نشان می‌دهد وی چند پیام برای این هکر ارسال کرده است.

او روز ۱۴ اوت در پیامی خصوصی به این هکر، از اینکه حساب کاربری گوسیفر ۲ بعد از تعلیقی کوتاه‌مدت بار دیگر در توییتر فعال شده، ابراز «خرسندی» کرده است.

استون دو روز بعد هم در پیامی دیگر، از گوسیفر ۲ خواسته یادداشتی را که او در مورد احتمال تقلب در انتخابات نوشته، بازنشر دهد.

گوسیفر در پاسخ نوشته است: «وای! از اینکه پاسخم را دادی متشکرم. ممنون که یادداشتی در مورد من نوشتی. از اسنادی که منتشر کردم، چیزی نظرت را جلب کرد؟»

جامعه اطلاعاتی آمریکا هک ایمیل‌های حزب دموکرات را به روسیه نسبت داده و افشای ارتباط استون با این هکر می‌تواند بار دیگر گمانه‌زنی‌ها در مورد رابطه ترامپ با مسکو را تقویت کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس