ارتش روسیه

یکی از مقامات نظامی روسیه اعلام کرد که ارتش سوریه برای نخستین بار طی ۴ سال گذشته با کرانه شرقی رود فرات رسید.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتینک، "سرگی رودسکوی" از فرماندهان ارشد ستاد کل ارتش روسیه روز جمعه اعلام کرد که نیروهای ارتش سوریه برای نخستین بار طی چهار سال گذشته به کرانه شرقی رود فرات در شهر خفسه رسیدند و 15 کیلومتر از کرانه این روز تحت کنترل ارتش سوریه در آمده ست.

وی اضافه کرد: ارتش سوریه همچنان به پیشروی‌های خود در شرق تدمر ادامه داده و ناحیه امنیتی خود در شمال و جنوب این شهر را یک هفته پس از آزادسازی آن از چنگال داعش ادامه می‌دهد.

از سوی دیگر بنا بر اعلام مقام‌های آمریکایی، یک یگان توپخانه‌ای تفنگداران دریایی این کشور برای کمک به نیروهای محلی در عملیات رقه در سوریه مستقر شده است.

سرهنگ جان دوریان، سخنگوی ائتلاف تحت هدایت آمریکا، پنج‌شنبه گفت نیروهای آمریکایی مستقرشده در سوریه با نیروهای دموکراتیک سوریه – ائتلافی از شبه‌نظامیان کرد و عرب که با داعش می‌جنگند – همکاری خواهند کرد اما در خطوط مقدم جنگ حضور نخواهند داشت.

دوریان با اشاره به حضور تقریباً 500 نظامی آمریکایی که پیشتر به سوریه اعزام شده بودند، شمار نفرات این یگان تازه اعزام‌شده را 400 نفر عنوان کرد.

سخنگوی ائتلاف تحت هدایت آمریکا خاطر نشان کرد تفنگداران و رنجرهای آمریکایی در «چند روز اخیر» وارد سوریه شده‌اند.

دوریان با بیان اینکه یگان‌ توپخانه «شکست داعش را در رقه» جلو می‌اندازد، افزود تفنگداران امریکایی به توپ‌های 155 میلی‌متری مجهز هستند.

وی اظهار داشت حدود 400 نیرویی که در قالب یگان توپخانه به سوریه اعزام شده‌اند «به طور موقت» در این کشور حضور خواهند داشت.

یک مقام نظامی کُرد نیز گفت نیروهای امریکایی در قالب طرح مشترک نیروهای دموکراتیک سوریه و ائتلاف تحت هدایت امریکا برای بازپس‌گیری رقه از داعش به سوریه اعزام شده‌اند و انتظار می‌رود قوای امریکایی بیشتری طی روزهای آتی وارد این کشور عربی جنگ‌زده شوند.

شبه‌نظامیان کُرد از نوامبر 2016 برای محاصره کردن پایتخت خودخواندۀ گروه تروریستی داعش در سوریه تلاش می‌کنند و اخیراً کنترل مسیر مواصلاتی میان شهرهای رقه و دیرالزور را در اختیار گرفته‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • انقلابی IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
    3 0
    مقاومت اسلامی پیروز است
  • ایران IR ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
    0 1
    خبرگزاری محترم خبر را اصلاح کنید ارتش سوریه در کرانه های غربی رود فرات حضور دارد نه در کرانه شرقی رود فرات.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس