پوتین و نتانیاهو

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با رئیس جمهور روسیه ضمن تکرار ادعاهای پوچ و همیشگی خود، در مورد خطرات ایران[!] به مسکو هشدار داد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز پنج شنبه در دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه با تکرار ادعاهای پوچ و همیشگی خود،  در مورد خطرات ایران [!] به مسکو هشدار داد.

پوتین در مراسم خوشامدگویی به نتانیاهو پیش از آغاز مذاکرات دوجانبه در کاخ کرملین، بر بالا بودن سطح اعتماد میان طرفین تأکید کرد. گفتنی است که این پنجمین سفر نتانیاهو به مسکو ظرف ۱۸ ماه گذشته است که پس از دیدار و گفتگوی ماه گذشته وی با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور جدید آمریکا صورت گرفته است.

نتانیاهو در دیدار با پوتین از نقش مسکو در مقابله با گروه تروریستی داعش و سایر شبه نظامیان افراط گرا در سوریه تمجید کرد؛ اما از سوی دیگر، نگرانی عمیق خود را از حضور نیروهای ایران و حزب الله لبنان در سوریه ابراز کرد.

نتانیاهو در گفتگوی خود با پوتین گفت‌: «تروریسم اسلام گرای افراطی یکی از مواردی است که با کمک  یکدیگر [روسیه و اسرائیل!] در حال مقابله با آن هستیم». این در حالی است که مقامات رژیم صهیونیستی نگران حضور ایران در منطقه و تشکیل آنچه «هلال شیعی» متشکل از کشورهای ایران، عراق، سوریه و یمن ادعا شده، هستند.

از این رو، نتانیاهو به رغم اذعان به کسب موفقیت در مقابله با داعش، علیه آنچه که به ادعای او طرحهای ایران در منطقه خوانده می شود، هشدار داد.

وی در ادامه اظهارات پوچ و به دور از واقعیت خود مدعی شد: «البته در سال گذشته در مقابله با تروریسم اسلامی سنی مذهب و افراطی به رهبری داعش و القاعده پیشرفت قابل ملاحظه ای صورت گرفت و روسیه در این میان نقش و سهم مهمی برعهده داشت. مسلماً ما نمی خواهیم که تروریسم اسلامی شیعی مذهب و افراطی به رهبری ایران جایگزین این تروریسم شود».

نتانیاهو در واکنش به پیام تبریک رئیس جمهوری روسیه به مناسبت «روز پوریم» مدعی شد که «در امپراتوری باستانی پارس برای نابودی مردم یهودی تلاشهایی صورت گرفت [!] که در نهایت شکست خورد و از اینرو، این روز- روز پریم- به عنوان یک عید مذهبی تعیین شد».

نتانیاهو در ادامه ادعای واهی خود گفت: «امروزه نیز تلاشی از سوی دنباله امپراتوری پارس- ایران- برای نابود سازی دولت یهودی در حال انجام است. آنها [ایرانیان] به روشن ترین شیوه ممکن آن را بیان می کنند و آن را بر روی موشکهای بالستیک خود حک می نمایند».

لازم به ذکر است که پیش از برگزاری این مذاکرات دوجانبه، ‌ «دیمیتری پسکوف» سخنگوی پوتین گزارش رسانه ها در خصوص چراغ سبز مسکو به تل آویو برای حمله به «حزب الله» - سازمان لبنانی متحد ایران- را تکذیب کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مسعود ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
    3 0
    چه غربی ها بخواهند چه نخواهند امپراطوری ایران دوباره ظهور خواهد کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس