ژنرال حفتر

برخی رسانه‌های لیبی با انتشار یک فایل صوتی مدعی شدند که حفتر در یک مکالمه خصوصی به ارتباط با داعش اذعان کرده است.

به گزارش مشرق،  رسانه‌های لیبی از وجود ارتباط و هماهنگی بین ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده کل نیروهای مسلح لیبی با داعش خبر دادند.

فایل صوتی‌ای که به تازگی شبکه «الأنباء» لیبی از گفت‌وگوی حفتر با یک روزنامه نگار لیبی منتشر کرده است، نشان می‌دهد که ژنرال حفتر نیروهای داعش را جزئی از نیروهای خود می‌داند.

در این فایل صوتی، ژنرال حفتر با «محمود المصراتی»، سردبیر روزنامه «اخبار الحدث» تلفنی گفت‌وگو می‌کند و ژنرال از وی می‌خواهد مطالبی با هدف تخریب نیروهای موسوم به «انقلابیون بنغازی» و داعشی خواندن آن‌ها در روزنامه خود بنویسد و زمینه را برای موافقت افکار بین‌المللی و داخلی با هر اقدامی علیه آن‌ها فراهم کند.

در بخشی از این گفت‌وگوی تلفنی، سردبیر روزنامه اخبار الحدث به ژنرال حفتر می‌گوید: «اجازه بده عناصر داعش مستقر در ابوالولید پرچم‌های خود را برافراشته کند تا ما از آن‌ها عکس بگیریم».

حفتر در پاسخ می‌گوید:‌ «تو میدانی که آن‌ها گروه ما هستند».

علاوه براین، ژنرال حفتر از المصراتی می‌خواهد بر روی نیروهای چاد تحت فرمانش تمرکز نکند؛ چرا که آن‌ها مزدور بوده و چون حفتر نیروی جوان ندارد از آن‌ها استفاده می‌کند و اگر کسی از آن‌ها مرد خواهند گفت که از عناصر بوکو حرام بود.

به دنبال درز این فایل صوتی، فعالان شبکه‌های اجتماعی از مقامات تونس خواستند که سردبیر اخبار الحدث را که در این کشور چاپ می‌شود، بازداشت کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس