کد خبر 223008
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۷

فرمانده موقت ارتش لیبی از شبه نظامیان این کشور خواست حداکثر تا پایان سال جاری سلاح خود را به زمین بگذارند و یا به ارتش بپیوندند.

به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، سالم قنیدی فرمانده موقت ارتش لیبی از شبه نظامیان این کشور خواست حداکثر تا پایان سال جاری سلاح خود را به زمین بگذارند و یا به ارتش بپیوندند.

بسیاری از گروه‌های شبه نظامی همان انقلابیون سابقی هستند که در سال 2011 معمر قذافی را سرنگون کردند. آنها تمایلی به ترک استقلال خود ندارند و حاضر نیستند تحت فرمان افرادی قرار بگیرند که در گذشته به حکومت قذافی خدمت می کردند و همچنان در ارتش‌اند.

با اینکه مقامات دولت لیبی پس از سرنگونی معمر قذافی تلاش کرده‌اند شبه نظامیان این کشور را خلع سلاح کنند اما این تلاش‌ها تاکنون موفق نبوده است. دولت برای حفاظت از مرزها، امنیت فرودگاه ها و غیره همچنان به این شبه نظامیان نیاز دارد.

اما شهروندان لیبی نسبت به این وضع معترض هستند. سه روز پیش(یک شنبه 19 خرداد) گروهی از مردم بنغازی در مقابل مقر شبه نظامیان «لواء درع»، تظاهرات برپا کرده و خواستار انحلال شبه نظامیان شدند. این تجمع منجر به درگیری مسلحانه بین دو طرف شد و 31 نفر کشته و صدها زخمی درپی داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس