کد خبر 699599
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰
آزمایش موشکی کره شمالی

وزارت خارجه آمریکا برای گفت‌وگو با کره شمالی در خصوص خلع سلاح هسته‌ای این کشور اعلام آمادگی کرد.

 به گزارش مشرق، وزار ت خارجه آمریکا روز چهارشنبه (دیروز) اعلام کرد که واشنگتن برای گفت‌وگو با کره شمالی در خصوص خلع سلاح‌های هسته‌ای این کشور آمادگی دارد اما لازمه این گفت‌وگوها، تعهد پیونگ‌یانگ به برداشتن «اقدامات معنی‌دار» در راستای تحقق این هدف و خودداری این کشور از اقدامات تحریک‌آمیز می‌باشد.

اوایل روز چهارشنبه، چین از کره شمالی درخواست کرد که فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی‌ خود را در قبال توقف رزمایش مشترک نظامی آمریکا و کره جنوبی به حالت تعلیق درآورد.

با اینحال، «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل بعد از رایزنی‌های اضطراری محرمانه شورای امنیت تصریح کرد که اول کره شمالی باید پاسخ دهد و گفت که این رزمایش‌ها حالت تدافعی دارد و به مدت 40 سال است که با اخطار به پیونگ‌یانگ برگزار شده است.

وی تأکید کرد که برگزاری این رزمایش در شرایط کنونی به طور خاص ضروری است زیرا پیونگ‌یانگ اخیراً دو آزمایش هسته‌ای انجام داده است و سال گذشته 24 موشک بالستیک پرتاب کرده است و همچنین برادر «کیم یونگ اون» رهبر کره شمالی در سال جاری میلادی به طرز مشکوکی با استفاده از یک سلاح شیمیایی ترور شده است.

«گری راس» سخنگوی پنتاگون نیز اعلام کرد که اقدامات آمریکا برای دفاع از کره جنوبی با اقدامات کره شمالی در سرپیچی از تعهدات و توافقات، قابل قیاس نیست.

هیلی همچنین از استقرار سامانه دفاع ضدموشکی «تاد» آمریکا در کره جنوبی دفاع کرد و گفت که آمریکا در مقابل کره شمالی، همپیمانان خود  را بدون ارائه کمک رها نمی‌کند.

هیلی تصریح کرد که آمریکا در حال ارزیابی این مسئله است که توافق با کره شمالی چگونه پیش می‌رود و طبق آن می‌توان تصمیماتی را اتخاذ کرد.

«چو تائی یول» سفیر کره جنوبی، ایده فریز هسته‌ای کره شمالی در قبال توقف رزمایش نظامی مشترک امریکا و کره جنوبی را رد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • شهروند IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۹
    0 1
    اولند آمریکا در توافق هسته ای با ایران کارنامه سیاهی دارد و اصلا قابل اعتماد نیست؟ دوما رهبر جوان کره شمالی فردی بخود مغرور و احمق است. بعید بنظر میرسد این دو کشور با خصایص منحصر بفرد بتوانند با هم کنار بیایند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس