کد خبر 699323
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
وزیر کشور رحمانی فضلی

استفاده از پول و توزیع آن و یا دریافت پول از منابعی که مشخص نیست، حتما تخلف و جرم است.

به گزارش مشرق، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت،‌ در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر آیت‌الله جنتی رئیس مجلس خبرگان درباره ضعف نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر بر عهده مجلس شورای اسلامی است و تجربیات خوبی هم در این زمینه دارند؛ اگر دقت لازم افزایش یابد، دغدغه آیت‌الله جنتی برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: مجلس یک سازماندهی از نمایندگان در سراسر کشور انجام داده و در سراسر کشور در تمام حوزه‌ها و شهرستان‌ها این هیئت‌های نظارت تشکیل شده و متناسب با استعلامات مراجع چهارگانه کار خود را انجام می‌دهند. با توجه به توزیع کارها و فعالیت‌های صورت گرفته، اگر در هیئت‌های نظارت دقت لازم انجام شود، دغدغه آیت‌الله جنتی مرتفع خواهد شد.

وزیر کشور درباره تبعات دو قطبی شدن انتخابات آتی، گفت: اگر قانون از سوی همه رعایت شود، انشاءالله دو قطبی نمی‌شود. اگر فعالیت‌ها به صورت عمومی و برای افزایش مشارکت و آگاهی بخشی باشد، مشکلی ندارد، اما نباید تبلیغات برای فرد خاصی صورت بگیرد.

وزیر کشور درباره نظارت بر منابع مالی نامزدهای انتخابات سال آینده نیز اظهار داشت: در گذشته در این زمینه لایحه‌ای دو فوریتی به مجلس ارائه کردیم و معتقدیم حتما باید برای این موضوع سازوکار فراهم شود، اما در مجلس بنا به دلیلی اقدامی انجام نشد. در حال حاضر در چارچوب قوانین استفاده از پول و توزیع آن و یا دریافت پول از منابعی که مشخص نیست، حتما تخلف و جرم است، اما فرآیند و مکانیسمی که بتواند که این را خوب توضیح دهد و آن را تعقیب کند، در قانون تعریف نشده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس