کد خبر 699320
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵
صالحی امیری

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اخبار جدید درباره حج گفت:‌ خبری ندارم.

به گزارش مشرق،‌ سیدرضا صالحی‌امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز چهارشنبه پس از پایان جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره مهم‌ترین اقدامات این وزارتخانه برای اهالی فرهنگ در سال جاری، اظهار داشت: در سال 95 آنچه اتفاق افتاد سه حرکت مهم بود. اولین حرکت این بود که فضای ثبات و آرامش را در محیط فرهنگی ایجاد کنیم تا بتوانیم کار فرهنگی خود را انجام دهیم.

وی افزود: تاکید می‌کنم محیط فرهنگی محیطی ایجابی است نه سلبی و نه محیط مناقشه و درگیری بنابراین تلاش کردیم که به صورت مشترک ادبیات خود را همدلی، همگرایی و همنوایی برای ایجاد ثبات آرامش در محیط فرهنگی قرار دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: نکته دوم بحث نشاط فرهنگی است بنابراین جامعه نیازمند مصرف فرهنگی است. باید تلاش کنیم مصرف فرهنگی را در جامعه افزایش دهیم.

صالحی‌امیری گفت: در سال 95 قدم‌های موثری در زمینه مطالعه کتاب، فیلم، موسیقی،‌ تئاتر، شعر، هنر و همه حوزه‌های گسترده فرهنگی قرآن و امور مساجد برداشته شد. حدود 20 حوزه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تولید، توزیع و مصرف فرهنگی را در کشور به عهده دارند بنابراین تلاش گسترده ای را انجام دادیم که بتوانیم با افزایش تولید فرهنگی و در نتیجه افزایش مصرف فرهنگی به ارتقای سطح آگاهی و مصرف فرهنگی کمک کنیم. نکته سوم در راستای اقتصاد مقاومتی بود که تلاش کردیم گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی را در سطح ملی دنبال کنیم. همه استان ها و شهرستان ها و شخص وزیر و معاونان هم در تهران تلاش کردیم که در راستای گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی کارهایی را انجام دهیم، مردم باید به اقتصاد مقاومتی احساس نیاز کنند نه این که دستور و بخشنامه و بنر باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مفهوم گفتمان سازی یعنی عبور از سطح دولت به مردم است. یعنی نیاز مردم تعریف شود نه نیاز دولت. تلاش ما دروزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با همکاری سایر نهادهای فرهنگی گفتمان سازی است که فکر می کنم قدم های موثری برداشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش ما حمایت معنوی و مادی از اصحاب فرهنگ و هنر است که به همین منظور در سال جاری در مجموع حدود 500 میلیاردتومان کمک و یارانه به اصحاب فرهنگ و هنر در حوزه های رسانه، مطبوعات، قرآن، امور مساجد، کتاب، شعر و هنر داشتیم که اگرچه عدد کوچکی است اما قدمی است که در توان دولت و ما بود که انجام دادیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره برنامه‌های سال آینده این وزارتخانه برای اهالی فرهنگ و هنر اظهارداشت:در روزهای اخیر 750 نفر از مدیران این وزارتخانه از سراسر کشور در همایش دو روزه بزرگ شرکت کرده‌اند که در آن سیاست های سال 96 این وزارتخانه تبیین شد.

صالحی‌امیری ادامه داد: در این همایش معاونان بنده سیاست‌های اختصاصی خود در عرصه فرهنگ و هنر، فضای مجازی و دیگر حوزه‌های این وزارتخانه را تبیین کردند. بنده هم 28 محور سیاست‌های کلان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را تشریح کردم.  سال 96، سال جهش و توسعه فرهنگی و دستیابی به آن وعده‌هایی که ما در ابتدای دولت باید به مردم دادیم، خواهد بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان درباره اخبار جدید درباره حج گفت:‌ خبری ندارم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس