سرتیپ علیرضا لطفی

رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: تاکنون شاهد افزایش 51 درصدی کشف مواد محترقه کم خطر و 388 درصد کشف مواد محترقه پرخطر بوده‌ایم.

به گزارش مشرق، سرتیپ دوم علیرضا لطفی امروز در حاشیه اجرای طرح برخورد با توزیع کنندگان و فروشندگان مواد محترقه با بیان اینکه در مجموعه پلیس‌های تخصصی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، شاهد افزایش کشفیات مواد محترقه در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده‌ایم، گفت: تاکنون شاهد افزایش 51 درصدی کشف مواد محترقه کم خطر و 388 درصد کشف مواد محترقه پرخطر بوده‌ایم.

وی با اشاره به این مطلب که تمامی دستگیر شدگان به مرجع قضایی معرفی شده اند، افزود: فروش هیچگونه مواد محترقه ای از سوی پلیس تایید نشده است و با فرا رسیدن روزهای پایانی سال و چهارشنبه آخر سال، برخورد با توزیع کنندگان و نیز دستفروشانی که کنار خیابان اقدام به فروش مواد محترقه می کنند، تشدید می شود.

رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ همچنین، با اشاره به اجرای طرح برخورد با توزیع کنندگان و فروشندگان مواد محترقه گفت: از صبح امروز تاکنون از 56 انبار در مناطق مرکزی و جنوبی شهر تهران که محل انبار مواد محترقه بود بازدید و اقدام قضایی در این خصوص انجام شده است.

این مقام انتظامی همچنین به راه اندازی پویش های اجتماعی ومردمی مقابله با مواد محترقه از سوی شهروندان و به احترام شهدای آتش نشان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته در طول این سال ها و نظارت بسیار خوب والدین و اطلاع رسانی مناسب از طریق رسانه های دیداری و شنیداری و مکتوب شاهد کاهش خسارات و آسیب های ناشی از استفاده از مواد محترقه بوده ایم، که این خود جای تشکر دارد. اما باز هر سال تعدادی از شهروندان خصوصا کودکان ، نوجوانان و جوانان به خاطر عدم رعایت نکات ایمنی و استفاده از مواد محترقه، دچار مصدومیت و مجروحیت می شوند. لذا از والدین خواهشمندم بعنوان یک خدمتگزار در پلیس در برگزاری شب چهارشنبه آخر سال در کنار فرزندان حضور داشته و بر آنان نظارت کنند.

سردار لطفی، با اشاره به محله محور بودن برگزاری مراسم شب چهارشنبه آخر سال مثل سنوات قبل گفت: با هماهنگی های انجام شده مقرر گردیده است که علاوه بر استقرار نیروهای انتظامی در محلات، ماموران آتش نشانی و امداد رسانی نیز در محلات شهر تهران حضور یابند تا در صورت نیاز نسبت به ، رسیدگی به وضعیت مصدومین و امداد رسانی اهتمام ورزند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس