دولت بریتانیا در واکنش به درخواست برگزاری انتخابات زودهنگام برای تقویت دولت در اجرای برگزیت، اعلام کرد هیچ تمایلی برای انتخابات سراسری زودهنگام در این کشور ندارد.

  به گزارش مشرق، دولت انگلیس درخواست یکی از وزرای سابق خارجه این کشور برای برگزاری انتخابات زودهنگام را رد کرد.

به نوشته روزنامه تلگراف، دانینگ‌استریت روز سه شنبه (امروز) گفت ترزا می نخست وزیر بریتانیا هیچ تمایلی برای برگزاری انتخابات سراسری زودهنگام در این کشور ندارد.

لرد ویلیام هیگ در یادداشتی برای روزنامه تلگراف هشدار داده بود، برای اجرای موفقیت‌آمیز برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) خانم می نیازمند کرسی‌های بیشتر حزب محافظه‌کار در پارلمان این کشور است.

هیگ همچنین نوشته بود، جرمی کوربین رهبر حزب اپوزیسیون بریتانیا اکنون از محبوبیت اندکی برخوردار است و شرایط حزب کارگر را در بدترین حالت بعد از دهه 30 میلادی کشانده است.

هیگ در این یادداشت خاطرنشان کرد برگزاری انتخابات زودهنگام در بهار آتی بسیار به سود محافظه‌کاران خواهد بود و این حزب که در حال حاضر حزب حاکم بریتانیاست موفقیت بسیاری در این انتخابات کسب خواهد کرد.

مردم بریتانیا که سال گذشته میلادی با شرکت در همه‌پرسی رای اکثریتی به خروج از اتحادیه اروپا داده بودند، همچنان عضوی از این اتحادیه هستند و فرآیند خروج آن که مذاکراتی دو ساله خواهد بود، هنوز به جریان نیافتاده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس