کد خبر 697436
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲

منابع امنیتی عراق از کشته شدن شماری از سرکردگان گروه تروریستی داعش و سرنگونی پهپاد آنها و کشف رادیوی این گروه در کرانه راست شهر موصل خبر دادند.

  به گزارش مشرق، ستاد اطلاع رسانی جنگ در عراق از کشته شدن مسئول واحد نظامی موسوم به به جند الخلافه (سربازان خلافت) و شش نفر از سرکردگان ارشد گروه تروریستی هوایی در حمله‌ای هوایی به مقر آنها در کرانه راست شهر موصل در شمال این کشور خبر داد.

در بیانیه ستاد اطلاع رسانی جنگ در عراق آمده است: براساس اطلاعات دقیق واحد اطلاعات نظامی، جنگنده های ائتلاف به محله النجار در کرانه راست موصل حمله کردند که یک مقر مهم جند الخلافه منهدم شد.

این بیانیه افزود: در این حمله، ابو عبدالرحمان مسئول واحد جند الخلافه، ابو خالد، صباح العنزی، ابو عزام، ابوحجاب کشته شدند که همگی سعودی تبار هستند.

براساس این بیانیه، ابو صیاح اردنی تبار و ابو طیبه بحرینی تبار از دیگر سرکردگان داعش بودند که در این حمله کشته شدند.

 حیدر العبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق 19 فوریه گذشته آغاز عملیات آزادسازی غرب شهر موصل را اعلام کرد و نیروهای مشترک عراقی توانسته اند تاکنون مناطق مهمی نظیر فرودگاه بین المللی و پادگان الغزلانی را از دست گروه تروریستی داعش آزاد کنند.

شگرد جدید داعش برای مقابله با نیروهای عراقی

فرماندهی پلیس فدرال عراق اعلام کرد که گروه تروریستی داعش کار حفر کانال و تخریب خانه ها و ریختن نخاله های آن در خیابانها را برای کُند کردن پیشروی نیروهای امنیتی در شهر موصل آغاز کرده است.

سرتیپ رائد شاکر جودت در بیانیه خود که یک نسخه آن در اختیار شبکه تلویزیونی السومریه نیوز قرار گرفت، تصریح کرد: نیروهای ما با موشک گراد و پهپاد مقرهای داعش در مناطق الدواسه، الدندان و العکیدات را منهدم و 16 نفر از عناصر داعش را کشته و شش خودروی بمبگذاری شده، هشت قبضه خمپاره و تیربارهای سنگین آنها را منهدم و یک پهپاد داعش را سرنگون کردند.

وی افزود: داعش قدرت رزمی خود را به خاطر فرار اکثر عناصرش از دست داده است لذا به حفر کانال و تخریب خانه ها و قرار دادن نخاله های آن در مسیر حرکت ما اقدام کرده است.

این فرمانده عراقی تصریح کرد: یگان های پلیس فدرال ساختمان پلیس محلی در نزدیک محله العکیدات را نیز به کنترل خود در آورده اند.

وی تصریح کرد: نیروهای ما امروز 300 خانواده آواره را از دو محله الجوسق و الطیران به اردوگاه حمام العلیل منتقل کردند.

کشف مقر رادیوی داعش در موصل

یک منبع امنیتی در استان نینوا از کشف مقر رادیوی گروه تروریستی داعش موسوم به "رادیوی البیان" و فرستنده اصلی آن در کرانه راست شهر موصل خبر داد.

این منبع تصریح کرد: نیروهای مشترک عراقی که محله الجوسق در کرانه راست شهر موصل را آزاد کردند، امروز مقر رادیوی البیان داعش و دکل اصلی فرستنده آن را پیدا کردند.

وی افزود: داعش مقر رادیو را پیش از رسیدن نیروهای عراقی به آتش کشیده بود اما با این حال، پرونده های مهمی در یکی از مراکز نزدیک آن پیدا شد که حاوی اطلاعات مهمی درباره بخش رسانه ای داعش در ولایت خود خوانده داعش در نینوا است.

این منبع گفت: رادیوی البیان به پنج زبان برنامه پخش می کرد و اطلاعاتی را درباره عملیات تروریستی به عناصر داعش می داد که آن را اجرا می کردند.

کشته شدن یک سرکرده داعش و همراهانش در موصل

یک منبع امنیتی در استان نینوا اعلام کرد که یک سرکرده داعش به همراه سه نفر از همراهانش در حمله ای هوایی به کرانه راست شهر موصل کشته شدند.

این منبع گفت: یک جنگنده خودروی ابو المهاجر المغربی از سرکردگان داعش را در محله الاصلاح الزراعی در کرانه راست شهر موصل هدف قرار داد که او و سه همراهش کشته شدند.

انفجار دو بمب در غرب و شمال بغداد

یک منبع در پلیس عراق از کشته شدن یک غیرنظامی و زخمی شدن پنج نفر دیگر در دو انفجار جداگانه در شمال و غرب شهر بغداد خبر داد.

این منبع گفت: اولین بمب در نزدیک فروشگاه‌های منطقه حی الفرات در غرب بغداد کارگذاشته شده بود که بر اثر انفجار آن، دو غیرنظامی زخمی شدند.

وی افزود: دومین بمب در نزدیک یک بازار در منطقه المشاعده در شمال بغداد منفجر شد که به کشته شدن یک غیرنظامی و زخمی شدن سه نفر دیگر منجر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس