کد خبر 697148
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۹

دولت ایتالیا از بیم وقوع حملات تروریستی در این کشور، تدابیر امنیتی در رم و دیگر شهرهای بزرگ ایتالیا را افزایش داد.

به گزارش مشرق، دولت ایتالیا از بیم وقوع حملات تروریستی در این کشور، تدابیر امنیتی در رم و دیگر شهرهای بزرگ ایتالیا را افزایش داد. 
 
مارکو مینیتی، وزیر کشور ایتالیا در نشستی مطبوعاتی در رم، تاکید کرد ما همواره تهدیدات گروه تروریستی داعش را جدی گرفته ایم. وزیر کشور ایتالیا گفت:« من به هیچ وجه تهدید داعش را دست کم نمیگیرم و آن را یک تهدید بسیار خطرناک تلقی میکنم. من پیش از عهده دار شدن مسئولیت وزیر کشور ایتالیا به مدت سه سال و نیم با دستگاههای اطلاعات و امنیت ایتالیا کار کرده ام و می توانم بگویم که تمام وقت صرفأ بر روی همین موضوع یعنی مقابله با تهدیدات تروریستی متمرکز بوده ام. به همین دلیل است که میگویم که به هیچ وجه این تهدید را دست کم نمیگیریم و این فقط یک حرف نیست . ما تمام تدابیر امنیتی لازم را اتخاذ کرده ایم».
 
این در حالی است که پیشتر پائولو جنتیلونی، نخست وزیر ایتالیا نیز نسبت به وقوع تهدیدات تروریستی در ایتالیا هشدار داده بود.
 
وی تاکید کرد:« تمام کشورها از جمله ایتالیا در معرض خطر تهدیدات تروریستی هستند. ما باید بر این موضوع واقف باشیم و و انرا با صداقت به مردم منتقل کنیم».
 
وزارت کشور ایتالیا در 2 سال گذشته 147 نفر را به اتهام نزدیکی به محافل تروریسم بین الملل ازاین کشور اخراج کرده است که 15 نفر آنها در دو ماه نخست سال جاری بوده است.
 
دستگاه های اطلاعاتی ایتالیا هفته گذشته در گزارش سالانه خود به پارلمان این احتمال را مطرح کردند که شماری از عناصر تروریستی در داخل این کشور که به دلایلی به سوریه و عراق سفر نکردند قصد دارند در خاک ایتالیا دست به عملیات تروریستی بزنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس