کد خبر 696290
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸

نخستین جنگنده های اف 35 پس از سال ها تاخیر بدنبال بحث های جنجالی در خصوص خرید این جنگنده ها توسط دولت های گذشته استرالیا به نیروی هوایی این کشور پیوست.

به گزارش مشرق، نیروی هوایی سلطنتی استرالیا روز دوشنبه 2 فروند از جنگنده های 'اف 35' را دریافت کرد و این هواپیماهای جنگی در پایگاه نیروی هوایی در خارج از شهر 'بریزبن' فرود آمدند.
 
نخستین گروه از این جنگنده ها 15 سال بعد از اینکه دولت فدرال استرالیا برای نخستین بار اعلام کرد برای توسعه برنامه دفاعی خود این جنگنده ها را از آمریکا خریداری می کند، وارد این کشور شدند.
 
به نوشته روز سه شنبه تارنمای شبکه 'ای.بی.سی'، پیش بینی می شود این جنگنده های 'اف 35 اس' اواخر هفته جاری در نمایش هوایی عمومی در ویکتوریا که 'مالکوم ترنبول' نخست وزیر استرالیا نیز شرکت دارد، نمایش اجرا کنند.
 
قرار بود این 2 جنگنده اف 35 استرالیا بین سال‌ های 2014 و 2015 تحویل شود.
وزیر دفاع استرالیا اخیرا اعلام کرد ورود این جنگنده های جدید می تواند پیام مهمی به منتقدان باشد.
 
دولت فدرال استرالیا در حال آماده سازی برای هزینه کردن 17 میلیارد دلار استرالیا (بیش از 13 میلیارد دلار آمریکا) به منظور تحویل گرفتن 75 فروند جنگنده 'اف 35 اس' از سال 2018 است.
 
دولت پیشین استرالیا در راستای اجرای طرح‌ های بلندمدت خود به خرید حدود 100 جنگنده تهاجمی 'اف 35' از شرکت 'لاکهید مارتین' آمریکا متعهد شد.
 
دولت استرالیا در ابتدا اقدام به خرید 14 جنگنده اف 35 و سه اسکادران عملیاتی از این نوع هواپیما و در جمع 75 فروند هواپیما کرده است.
 
گزینه دیگر دولت استرالیا خرید25 جنگنده 'اف 35' از سال 2030 است تا آنها را جایگزین 'سوپر هورنت‌ها' در زمانی که از رده خارج می‌ شوند، کند. در این صورت تعداد کل جنگنده ‌های اف 35 استرالیا تا سال 2030 به 100 فروند می ‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس