کد خبر 695559
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸

سخنگوی وزارت امور خارجه عراق سفر وزیر خارجه عربستان به بغداد را مثبت ارزیابی کرد.

  به گزارش مشرق به نقل از سومریه نیوز، وزارت امور خارجه عراق روز شنبه اعلام کرد که سفر "عادل الجبیر" وزیر امور خارجه عربستان به بغداد باعث ایجاد تحرکی مثبت در بازگشایی صفحه‌ای از روابط جدید با ریاض ایجاد می‌کند.

وزارت خارجه عراق سفر الجبیر به بغداد را بسیار مثبت ارزیابی کرده و اعلام کرد که طرف سعودی از عراق خواسته بود تا زمانی که این سفر انجام نشده آن را رسانه‌ای نکند.

"احمد جمال" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: ارتباطات مستمری با طرف سعودی و به خصوص در زمانی که عراق خواستار برکناری "السبهان" سفیر عربستان در عراق بود، وجود داشته و دیدارهای متعددی میان وزرای خارجه 2 کشور در حاشیه نشست‌های بین‌المللی برگزار گردید.

جمال ادامه داد" طرف سعودی از ما خواسته بود که این سفر تا زمانی که به پایان نرسیده رسانه‌ای نشود و ما نیز به این خواسته احترام گذاشتیم. این اولین سفر وزیر خارجه عربستان به عراق پس از سال 2003 به شمار می‌آید و در این دیدار درباره فعال کردن روابط دوجانبه میان دو کشور و تلاش برای بازگشایی مرز جمیمه و فعال سازی پروازهای مسافری و همچنین نزدیک بودن زمان معرفی سفیر جدید عربستان در عراق گفت‌وگو انجام گردید.

عادل الجبیر روز شنبه در سفری غیرمنتظره به بغداد سفر کرد و در آنجا با "حیدر العبادی" نخست وزیر عراق و "ابراهیم الجعفری" وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس