کد خبر 695525
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸

انتشار اخباری مبنی بر استفاده شماری از نظامیان تایوانی از مواد مخدر، مسئولان و مقامات نظامی این جزیره را در معرض یک رسوایی بزرگ قرار داده است.

به گزارش مشرق، در روزهای اخیر و در جریان بررسی های صورت گرفته، مسئولان تایوان موفق به کشف بسته ها و محموله هایی از مواد مخدر در اطراف پایگاه های نظامی این منطقه شده اند و مهمتر اینکه تحقیقات نشان می دهد نیروهای نظامی تایوان از آنها مصرف نیز می کرده اند.
 
در همین حال نمایندگان پارلمان تایوان با انتشار بیانیه ای از دولتمردان خواسته اند به وضعیت نظامیان رسیدگی کرده و مرتکبان این تخلف را به شدت مجازات کنند.
 
«فنگ شی کوان» وزیر دفاع تایوان در جریان مصاحبه ای گفت: اعتراف می کند برخی از نظامیان از مواد مخدر استفاده کرده اند و این اولین رسوایی در نوع خود در ارتش به حساب می آید.
 
نزدیک به سه هزار سرباز از یکی از پایگاه های نیروی هوایی تایوان به نام «چینگ چوان کانگ» در مرکز این جزیره مورد آزمایش قرار گرفته اند که نشان می دهد تعداد قابل توجهی از آنان معتاد هستند.
 
این اتفاق به دنبال آن رخ داد که شماری از ماموران گشتی و دادستانی تایوان در جاده ای در نزدیکی این پایگاه موفق به کشف دستکم ۵۱ بسته مواد مخدر شدند.
گزارش روز شنبه روزنامه «مورنینگ پست» هنگ کنگ حاکی از آن است که ارتش تایوان سال ها از چنین مساله ای دور بوده است و حالا وزیر دفاع از این بابت ابراز تاسف و نگرانی کرده است.
 
در همین حال وزارت دفاع تایوان اعلام کرده است، از هیچ تلاشی برای مهار این تخلفات دریغ نخواهد کرد و کسانی که مرتکب اشتباه شده باشند، به شدت تنبیه می شوند.
 
حزب حاکم ترقیخواه تایوان هم از این بابت ابراز تاسف کرد و یادآور شد: موضوع استفاده از مواد مخدر فقط در ارتش مطرح نیست بلکه باید از توزیع آن در تایوان نگران بود.
 
نمایندگان این حزب می گویند؛ مشخص نیست که چرا باید سلاح های گران قیمت برای ارتش خریداری شود آنهم برای سرباز معتادی که نمی تواند با آنها بجنگد.
 
در پی یک جنگ داخلی در سال 1949 تایوان از خاک اصلی چین جدا شد ولی این کشور همچنان تایوان را به عنوان جزیره ای که بخشی از خاک چین است، می داند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس