کد خبر 695197
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳

«رضا ولی‌زاده» که اخیرا سه جلد قرآن کتابت شده او رونمایی شد ۱۸ سال است فقط قرآن خوشنویسی می‌کند و در این مدت ۱۰ اثر تولید کرده است.

  به گزارش مشرق، آئین اختتامیه دومین همایش خوشنویسی «مشق صلوات» و رونمایی از سه جلد قرآن‌کریم روز پنجشنبه 5 اسفندماه در فرهنگسرای بهاران برگزار شد.

یکی از اثرهایی که مورد رونمایی قرار گرفت متعلق به «رضا ولی‌زاده» از کاتبان ممتاز قرآن‌کریم کشورمان بود.

«رضا ولی‌زاده» خوشنویس ممتاز کشورمان اظهار کرد: این قرآن که دهمین کتابت قرآن توسط بنده است؛ از بین 70 اثر ارسالی به مرکز طبع و نشر قرآن‌کریم جمهوری اسلامی ایران جزو 10 اثر و خط برتر قرآن انتخاب شد.

وی در خصوص فرآیند کتابت این قرآن، افزود: این قرآن در 604 صفحه،  بر اساس صفحات بین‌المللی و در 14 سطر به نیت چهارده معصوم(ع) و با خط نسخ اصیل ایرانی کتابت شده است.

ولی‌زاده با بیان اینکه بیش از دو سال فرآیند کتابت این قرآن به طول انجامید، افزود: با حمایت مرکز طبع و نشر قرآن‌کریم و سازمان فرهنگی هنری شهرداری، کتابت این قرآن در فرهنگسرای بهاران به اتمام رسید.

این خوشنویس کشورمان با بیان اینکه این قرآن در حال حاضر در مرحله تصحیح و غلط‌گیری در اختیار مرکز طبع و نشر قرار گرفته است، اظهار کرد: از 10 قرآنی که توفیق داشتم، کتابت کنم،  سه جلد آن چاپ و توزیع شده است و امیدوارم قرآن‌های دیگر نیز چاپ شود.

وی در پاسخ به این سوال که کتابت قرآن را از چه سالی آغاز کرده‌‌اید؟ گفت: اولین قرآن را در سال 77 برای انتشارات آقای عنایت‌پور نوشتم و به خاطر علاقه‌ای که آن زمان در وجودم ایجاد شد، از همان سال تا امروز فقط قرآن، کتابت کردم.

ولی‌زاده درباره اساتید خود گفت: خط نسخ و ثلث را در خدمت استاد صمدی و مرحوم استاد قنبری آموزش دیدم و از خط استاد نیریزی پیروی می‌کنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس