کد خبر 693088
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲

تحلیلگران معتقدند انتخاب رئیس جدید دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در نوار غزه به‌جای اسماعیل هنیه شوک بزرگی به اشغالگران قدس قلمداد می‌شود، فردی که دوران سخت اسارت به‌مدت بیست و چهار سال را در زندان‌های صهیونیست‌ها سپری کرده است.

  به گزارش مشرق، به نظر می‌رسد که انتخاب «یحیی السنوار» به‌عنوان رئیس دفتر جنبش حماس در نوار غزه به‌عنوان جانشین اسماعیل هنیه شوک بزرگی به سیاستمداران صهیونیست وارد می‌کند، این امر در پردازش رسانه‌های عربی به این خبر کاملاً واضح است و این مسئله به شناخت خوب آنها از السنوار طی دوران بیست و چهار ساله حبس در زندان‌های اسرائیلی برمی‌گردد.

«خالد مرداوی» کارشناس امور صهیونیستی می‌گوید: رژیم صهیونیستی از ملت فلسطین می‌ترسد، چرا که سرزمین این ملت را غصب کرده است و نمی‌خواهد حق آنها را به رسمیت بشناسد، از این رو این ملت به مقاومت ادامه خواهد داد چه با ابوابراهیم و چه بدون ابوابراهیم. رژیم صهیونیستی باید حقوق ملت فلسطین را به رسمیت بشناسد و برای خود حقی قائل نشود و از سرزمین آنها بیرون برود، این مسیر درست و تفکر درست است و نه ترس از کسی یا جناحی و یا سازمانی، از ملت مصمم فلسطین. این ملت می‌رود که حقش را بگیرد و اسرائیل باید آن طور که می‌خواهد بترسد،‌ این مسئله اهمیتی برای ما ندارد.

«السنوار» جزو اولین رهبرانی است که شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین«حماس» را تأسیس کرد. وی مسئول اول تأسیس دستگاه امنیتی «مجد» است که از محبوبیت زیادی در محافل فرماندهی نظامی و سیاسی جنبش حماس برخوردار است.

  اسیر آزادشده کابوس جدید صهیونیست‌ها +فیلم

«عیسی النشار» از رهبران جنبش حماس می‌گوید: انتخاب این مرد بیانگر آن است که این مرد دارای تاریخی مبارزاتی است چه قبل از زندان و چه در دوره زندان او یک مبارز بود و حتی بعد از زندان نیز فعالیت سیاسی داشت و مبارزه می‌کرد، بنابراین او مطمئناً شایستگی این جایگاه را دارد.

«السنوار» در سال 2011 در چارچوب توافق آزادی هزاران فلسطینی در مقابل گلعاد شالیط نظامی صهیونیست آزاد شد که حماس برای مدت پنج سال وی را بازداشت کرده بود.

«کاتب ابودایر» نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی می‌گوید: اشغالگران صهیونیست باید از این مرد که نگرش و طرز فکر دیگری دارد، بترسند، او دارای طرز فکری است که تا حدی عمق اشغالگری‌های اسرائیلی‌ها را می‌فهمد و می‌تواند عمیقاً به رهبران اسرائیلی و نهادهای اسرائیلی به‌لحاظ فهم و درک و به‌لحاظ مالی و به‌لحاظ تصمیم‌سازی اثرگذار در سطح تصمیم‌‌گیری‌های اسرائیل ضربه بزند.

به دست گرفتن رهبری این جنبش در نوار غزه از سوی یحیی السنوار موازنه جدیدی را در سایه این دوره دشوار ایجاد خواهد کرد که شاهد نفوذ زیادی میان احزاب راستگرا در جهان است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس