کد خبر 692454
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸

روسیه از برنامه توافق با اندونزی برای فروش 10 فروند جنگنده سوخو-35 به این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، مدیر اداره همکاری های بین المللی و سیاستگذاری منطقه ای شرکت دولتی «روس تک» (فناوری های پیشرفته) اعلام کرد که توافق فروش این جنگنده ها در سال جاری میلادی امضا می شود.
 
روزنامه روسی «ماسکوفسکی کامسامولتس» روز پنجشنبه به نقل از ویکتور کلادوف نوشت: اما مسکو امیدوار است 12 فروند جنگنده سوخو-35 به اندونزی بفروشد.
 
به گزارش این روزنامه، وحید سوپریادی سفیر اندونزی در مسکو نیز اعلام کرده است که این کشور نیاز به خرید 8 تا 10 فروند جنگنده سوخو-35 دارد و در زمان حاضر هم مذاکرات جریان دارد.
 
اندونزی از خریداران عمده تسلیحات روسی در منطقه جنوب شرق آسیا است و تا کنون انواع حنگ افزارها از جمله هواپیماهای سوخو خریداری کرده است.
 
«سوخو-35 اس» جت مافوق صوت ساخت کارخانه هواپیماسازی سوخو است که سال 2007 ساخته شده و تاکنون دهها پرواز آزمایشی انجام داده است.
 
روسیه سوخو-35 به اندونزی می دهد+عکس 
 
این جنگنده نسل 4++ محسوب می شود که از قابلیت های ویژه ای از جمله قدرت مانور بالا و سامانه هدایت الکترونیکی پیشرفته برخوردار است.
 
این جنگنده ها که می توانند هشت هدف را همزمان شناسایی، تعقیب و با موشک های پیشرفته نابود کنند، همچنین با سامانه پارازیت افکنی، توان بالایی برای پنهان شدن از دید رادارهای دشمن دارند.
 
روسیه تاکنون فقط به چین جنگنده های سوخو - 35 فروخته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس