کد خبر 691425
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹

مسئولان یمن با بیان اینکه عربستان 80 درصد بیمارستان‌ها و مراکز درمانی یمن را در حملات هوایی خود هدف گرفته گفت: گزینه های راهبردی انصارالله که یکی پس از دیگری فاش می‌شود معادله بازدارندگی جدیدی به وجود آورده است.

 به گزارش مشرق، «عبدالصمد القرشی»، یک مسئول محلی در استان تعز اظهار داشت: آمریکا بیشترین استفاده را از تجاوز ائتلاف عربی به یمن و نزاع امارات و عربستان در جنوب یمن می برد.

وی افزود: آمریکا به ریاض و ابوظبی سلاح می فروشد و دلارهای نفتی آنها را  به جیب می زند و از سوی دیگر آنها را در جنوب یمن تحریک کرده به گونه ای که از کودنی آنها در به جان یکدیگر انداختنشان بهره می برد.

مسئول یمنی گفت: آمریکا با نقشه های خصمانه خود مسلمانان را به دست برادران هم کیششان تضعیف می کند و با این کار به دنبال تقویت رژیم صهیونیستی است.

القرشی در خصوص حمله موشکی اخیر انصار الله به ریاض نیز تصریح کرد: سید حسین الحوثی، رهبر انصار الله یمن در روز جهانی قدس سال 2015 اعلام کرد که اگر عربستان تجاوز علیه یمن را متوقف نکند مجبور می شویم که گزینه های راهبردی خود را عملی کنیم و اکنون بعد از 23 ماه از آغاز حمله ائتلاف عربی به یمن قدرت موشکی ارتش و کمیته های مردمی پرده از یکی از گزینه های راهبردی کنار زده است.

وی افزود: استفاده یمنی ها از سامانه موشک های برکان 2 که در نخستین آزمایش خود اهدافی نظامی در قلب خاک عربستان را هدف گرفت حامل هزار پیام به دشمن سعودی و آنهایی بود که با وی در صف متجاوزان علیه یمن هستند.

مسئول یمنی تاکید کرد: صبر راهبردی و تشدید تدریجی حملات یمنی ها برای پاسخ به دشمن سعودی-آمریکایی برخاسته از ارزش های اخلاقی آنها و نه صرفا تاکتیک های نظامی است چرا که خداوند وعده داده است:«  إن تنصروا الله ینصرکم ویثبت أقدامکم «.. و همچنین «والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا ...».

غافلگیری های تازه نیروی دریایی یمن در راه است

القرشی انهدام ناوچه المدینه عربستان در ساحل غربی یمن را نیز دستاورد بزرگ نیروی دریایی ارتش و کمیته های مردمی یمن توصیف و تاکید کرد: نبرد در آب های دریای سرخ با غافلگیری هایی بسیار بزرگ تر از چیزی که آمریکایی ها و ال سعود تصورش را کنند همراه خواهد بود.

وی افزود: نبرد دریایی نقطه عطفی برای تغییر موازنه قواست و آمریکا با همه ناوها و زرادخانه های نظامی خود نمی تواند واقعیت را تغییر بدهد بنابراین هر طرفی به ساحل یمن نزدیک شود در آتش خواهد سوخت.

مسئول یمنی تاکید کرد: مقاومت یمن با قدرت موشکی خود توانسته معادله بازدارندگی جدیدی به وجود آورد که تنها شعاری برای تبلیغ رسانه ای نیست بلکه معادله جدیدی در مدیریت نبرد با دشمن سعودی است که بر مبنای اصول بزرگی از جمله دفاع از شرافت انسان و مقابله با متجاوزان به خاک وطنمان است.

القرشی گفت: گزینه های راهبردی یمنی ها غیرمنتظره هایی خواهد بود که ادبیات آمریکا، عربستان، امارات و انگلیس در خصوص یمن را در مرحله پیش رو تغییر خواهد داد.

عربستان 80 درصد بیمارستان ها و مراکز درمانی یمن را نابود کرده است

در همین حال «حسام البجلی»یک مقام مسئول در وزارت بهداشت یمن اظهار داشت: دشمن سعودی ساختمان ها و منابع پزشکی یمن را هدف گرفته و هم اینک ملت مظلوم یمن به طور غیرطبیعی با مشکلات درمانی روبرو هستند.

وی تاکید کرد: حملات هوایی جنگنده های ائتلاف سعودی هشتاد درصد از بیمارستان های یمن و زیر ساخت های پزشکی و درمانی را هدف گرفته است.

این مسئول یمنی مشکلات ملت یمن را بسیار زیاد خواند و افزود: نهادهای حقوقی یا وابسته به سازمان ملل نتوانستند راهی برای رسیدن کمک های بین المللی به یمن باز کنند چون حرفشان بین مزدوران تاثیرگذار نیست.

البجلی گفت: قضیه محاصره زمینی، دریایی و هوایی بیش از بیست میلیون یمنی از تراژدی های بزرگ و فراموش شده ای است که هنوز بسیار از جزئیات آن برای افکار عمومی دنیا و منطقه شناخته نشده است.

گرسنگی مردم الحدیده

وی افزود: با وجود اینکه بسیاری از واقعیت های آن برای کشورهای منطقه و جهان روشن است و اسناد و اطلاعاتی درباره اوضاع مصیبت بار نبود غذا و دارو در نتیجه محاصره یمن وجود دارد اما بسیاری از آنها هنوز فاش نشده چون قدرت های بزرگی در دنیا در مخفی نگاه داشتن این اسناد سهیم هستند و بروز گرسنگی در استان الحدیده یکی از پیامدهای جنایت سعودی ها در محاصره یمن است.

ائتلاف عربی ضد یمن به سرکردگی عربستان سعودی از 2 روز پیش شهر ساحلی «الحدیده» در غرب یمن را که تنها درگاه یمنی ها به روی دنیای خارج است یک منطقه نظامی اعلام کرد و از ساکنان بندر الحدیده که بر دریای سرخ مشرف است خواست در منازل خود باقی بمانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس