مربا

با توجه به استدلال مسوولان که واردات انگور از شیلی را مصداق بی‌برنامگی دولت خوانده بودند، واردات مربای شیلیایی در دولت را چه میتوان نامید؟

 سرویس اقتصاد مشرق - در حالی که حسن روحانی از دولت قبل بابت واردات انگور از شیلی انتقاد می‌کرد؛ اکنون در دوران پسابرجام، مربای تولید شیلی وارد بازار ایران شده است.

در دوران پسابرجام، بازار ایران از مربای ساخت شیلی هم در امان نمانده است.

بر اساس آمار گمرک، در 10 ماهه امسال 6546 تن مربا به ایران وارد شده که این کالا از کشورهای دوردستی همچون اتریش و دانمارک و حتی شیلی نیز راهی بازار ایران شده است.

طبق این آمار، کشور اسپانیا در این مدت 3537 تن مربا به ارزش ۵۲۳۴۳۶۵۶۶۱۸ ریال به کشورمان صادر کرده است.

مربای شیلیایی پسابرجام هم وارد بازار ایران شد+ جدول//////////////////لطفی

با تدابیر دولت یازدهم، مربای اماراتی هم امسال وارد سفره‌های مردم شده و 96 تن مربای اماراتی راهی ایران شده است. یونان هم 2393 تن مربا به ارزش ۳۵۴۴۰۸۶۴۲۹۱ ریال به ایران صادر کرده است. سهم چین از بازار مربای ایران در پسابرجام 20 تن و بلغارستان 18 تن اعلام شده است.

تا پایان دی‌ماه، ایتالیا 18 تن، آلمان 8 تن، بلژیک 4 تن و دانمارک 3 تن مربا به ایران صادر کرده‌اند.

نکته جالب آن که در این مدت کشور شیلی 303 تن مربا به ارزش ۶۶۹۹۲۱۵۷۱۲ به ایران صادر کرده است.

ذکر نام مربای شیلیایی، یادآور انتقادات حسن روحانی از دولت قبل بابت واردات مواد غذایی از کشور شیلی است.

در زمان انتخابات ریاست جمهوری سال 92 روحانی گفته بود: «باید کاری کنیم که مردم در شرایط آینده، از محصولات کشاورزی این سرزمین استفاده کنند نه اینکه با مسیر توسعه واردات و حذف تعرفه‌ها، کشاورزی ایران را تعطیل کنیم و با واردات محصولات کشاورزی؛ صنعت کشاورزی دیگر کشورها از جمله شیلی، آرژانتین و فرانسه را توسعه دهیم و چرا در سال‌های قبل 75 درصد واردات داشتیم با توجه به اینکه در بخش کشاورزی و تولید دارای فرصت‌های خوبی بودیم، با بی‌برنامگی و نادیده گرفتن این توانمندی‌ها اقدام به واردات بی‌رویه کردیم و بخش تولید و کشاورزی ما تضعیف شد. حتی ما در مقاطعی انگور از آرژانتین و شیلی وارد کردیم به خاطر بی‌برنامگی و به دلیل عدم توجه به نظرات تولیدکنندگان مجبور به واردات مرغ از ترکیه شدیم.»

با توجه به استدلال آقای روحانی که واردات انگور از شیلی را مصداق بی‌برنامگی دولت خوانده بود، واردات مربای شیلیایی در دولت خودش را چه میتوان نامید؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس