کد خبر 690082
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸

در ادامه اعتراضات جوانان فرانسوی نسبت به رفتار خشونت آمیز ماموران پلیس، حومه پاریس بار دیگر شب گذشته صحنه زد و خورد معترضان با نیروهای پلیس بود.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، معترضان با پرتاب اشیاء مختلف به سوی پلیس و آتش زدن سطل زباله و چندین دستگاه خودرو در حومه پاریس، به زد و خورد با پلیس ضد شورش فرانسه پرداختند.

این اعتراضات که 5 روز قبل آغاز شده، بار دیگر شنبه شب تشدید شده است. پلیس فرانسه اعلام کرده است که حدود 2 هزار نفر از معترضان به صورت آرام و مسالمت آمیز در حمایت از جوان فرانسوی که مورد آزار و اذیت ماموران پلیس قرار گرفته، در حومه پاریس تجمع کرده بودند ولی تعدادی از معترضان شروع به زد و خورد و درگیری با پلیس کردند.

پلیس فرانسه افزود: چندین دستگاه خودرو از جمله یک دستگاه خودروی مربوط به شبکه های خبری در آتش سوخت. پلیس فرانسه همچنین یک کودک را که در یک خودروی آتش گرفته، حبس شده بود، نجات داد.

اعتراضات جوانان فرانسوی نسبت به رفتار خشونت آمیز پلیس طی شب های متوالی ادامه داشته و به مناطق جدیدی در شمال پاریس گسترش یافته است.

این ناآرامی ها و درگیری های در مناطقی به وقوع پیوسته است که در سال 2005 میلادی نیز شاهد شدیدترین درگیری ها و اعتراضات بوده است.

گرچه اعتراضات و آشوب های اخیر به مراتب ابعاد کمتری نسبت به 12 سال قبل دارد ولی یادآور تنش های گسترده در منطقه‌ای است که نرخ بیکاری آن بیشتر از میانگین جامعه فرانسه است و جمعیت گسترده‌ای از مهاجران در آنجا زندگی می کنند.

اعتراضات و آشوب های اخیر پس از آن آغاز شده است که 4 مامور پلیس فرانسه برای بازداشت یک جوان 22 ساله، متوسل به اقدامات خشونت آمیز شدند و این جوان فرانسوی را مورد آزار و اذیت جنسی قرار دادند.

از این 4 مامور پلیس یک نفر به خاطر تجاوز و 3 نفر دیگر به خاطر خشونت غیر ضروری تحت بازحویی قرار گرفته اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس