کد خبر 689766
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶

هزاران نفر از طرفداران «مقتدی صدر» از صبح امروز در مرکز بغداد تجمع کرده و خواستار اصلاح قانون کمیساریای عالی انتخابات شدند.

  به گزارش مشرق، هزاران تن از طرفداران مقتدی صدر صبح امروز (شنبه) از مناطق مختلف عراق خود را به میدان التحریر بغداد رسانده و دست به تظاهرات زدند.

بنا به اعلام شبکه روداوو، هزاران نفر نیز از استان‌های جنوبی عراق با اتوبوس‌ها به بغداد آمده‌اند و طبق اعلان قبلی قرار است تجمع اصلی در ساعت هشت عصر امروز، آغاز شود.

این تظاهرات از سه روز گذشته آغاز شده، به گونه‌ای که روز چهارشنبه هفته گذشته، پارلمان عراق به علت بیم از ورود معترضان به منطقه سبز و صحن پارلمان تخلیه شد.

از صبح امروز نیز، نیروهای امنیتی به طور وسیعی در اطراف منطقه سبز مستقر شده‌اند و برخی مسیرهای منتهی به این منطقه را مسدود کرده‌اند.

همزمان با بغداد، شهرهای مختلف استان بصره نیز روز گذشته شاهد تظاهرات طرفداران مقتدی صدر بود.

معترضان خواستار اصلاح قوانین کمیساریای عالی انتخابات هستند. آن‌ها عقیده دارند که اعضای این کمیساریا را احزاب حاکم انتخاب می‌کنند و این اعضا نمی‌توانند بی طرف باشند. در مقابل نیز کمیساریای عالی انتخابات، این اتهامات را رد کرده است.

در جریان تظاهرات طرفداران مقتدی صدر در ماه آوریل سال 2016، آن‌ها با شکستن درب‌های منطقه سبز بغداد وارد صحن پارلمان و دفتر نخست‌وزیری شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس