نویسنده کتاب دختر شینا و گلستان یازدهم با بیان اینکه جوانان ایران تشنه الگوی رفتاری هستند، گفت: در دو دیداری که به محضر مقام معظم رهبری رسیدم خاطرات خوشی رقم خورد که آن لحظات جزو عمرم حساب نمی‌شود.

به گزارش مشرق، بهناز ضرابی‌زاده در حاشیه ششمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت در همدان، اظهار داشت: زمانی 14 ساله بودم داستان‌نویسی را برای خودم و دوستان صمیمی‌ام آن هم 10 دقیقه قبل از شروع زنگ انشاء شروع کردم،کتابی را برای شهید حسن ترک نوشته بودم به نام «آن روز سه‌شنبه بود» و در آن کتاب سعی کردم با خاطره به شکل خلاقانه‌ای برخورد کنم چرا که نخستین کتابم بود آن موقع خیلی دوست داشتم خاطرات سرکار خانم زهرا پناهی‌روا، همسر سردار شهید چیت‌سازیان را بنویسم.

وی افزود: به نظر من بهترین اتفاقی که برای یک کتاب می‌تواند بیفتد دیده شدن آن است و خوشبختانه دختر شینا از همان اولین روزهایی که از چاپخانه بیرون آمد، دیده و خوانده شد.

ضرابی‌زاده عنوان کرد: قبل از اینکه دختر شینا را بنویسم، یک بار با خانم پناهی تماس تفلنی گرفتم و از ایشان خواستم که اگر امکان دارد و موافق هستند، خاطرات زندگی مشترک‌شان با شهید چیت‌سازیان را بنویسم. اما ایشان موافقت نکردند و گفتند زندگی ما کوتاه بود و خاطره‌‌ چندانی ندارم ولی بعد از گذشت مدتی اعلام رضایت ایشان به من اعلام شد و کار را شروع کردیم.

وی با بیان اینکه شهید چیت‌سازیان، از شهدای خاص استان همدان است و شهامت و خصلت‌های بارز ایشان، همواره زبانزد بوده، گفت: جوان‌های ما به واقع تشنه‌ی الگوی رفتاری هستند و اگر آن را بیابند به سمت آن گرایش می‌یابند.

ضرابی‌زاده با اشاره به دیدار خود به همراه خانواده شهید ابراهیمی هژیر با رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: آن دیدار یکی از خاطرات خوش زندگی‌ام است که هیچ گاه فراموشش نمی‌کنم و واقعا آن ساعاتی که در بیت رهبری بودم جزو عمرم حساب نمی‌شود.

وی عنوان کرد: لذت‌بخش‌ترین نکته‌ی فرمایش ایشان به زبان آوردن نام قدم‌خیر محمدی کنعان و تجلیل از زحمات و سختی‌هایی بود که این مادر گرامی متقبل شده بودند، ضمن اینکه «دختر شینا» باعث شد انگشتر رهبر انقلاب را به عنوان ارزشمندترین هدیه‌ی معنوی از ایشان به یادگار بگیریم.

نویسنده کتاب گلستان یازدهم با اشاره به دومین دیدار خود با رهبر معظم انقلاب بیان کرد: در دیداری که برای کتاب گلستان یازدهم خدمت رهبر انقلاب رسیدم، تقریبا نفرهای آخر بودم که صحبت کردم و قبل از من، آقای خوش‌لفظ و آقای حسام صحبت کرده بودند و از کتاب «وقتی مهتاب گم شد» گفته بودند.

ضرابی‌زاده افزود: آقای خوش‌لفظ در خاطراتشان، خیلی به شهید چیت‌سازیان اشاره کرده بودند، البته اوایل آشنایی‌شان، گویا رابطه‌‌ی خوبی با هم نداشتند و بعدها با هم صمیمی شده بودند. آقا هم در آن دیدار، به همین موضوع اشاره کردند، که یک علی آقای چیت‌سازیانی هم بود در خاطرات‌تان، که شما آن اوایل، رابطه‌ی خوبی با ایشان نداشتید، دوستان همانجا اشاره کردند که اتفاقا یک کتاب هم برای شهید چیت‌سازیان نوشته شده که اسمش گلستان یازدهم است و به این ترتیب در مورد این کتاب توضیحاتی را به ایشان ارائه دادم و کتاب را تقدیم کردم.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند حتما کتاب‌ها را می‌خوانم، بعد به ایشان عرض کردم که اگر ممکن است، یادگاری برای من در این کتاب بنویسند. چون دو کتاب همراهم بود، آقا هم جمله‌ خیلی زیبایی نوشتند برای علی آقا و خانم پناهی، که من هم آن دست‌خط را به خانم پناهی تقدیم کردم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس