کد خبر 688653
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳

ارتش سوریه با دفع حمله سنگین تروریست‌ها در چندین محور غوطه شرقی دامنه ضد حملات خود را بزرگ‌تر کرد؛ همزمان موشک‌پراکنی تروریست‌ها به سمت گذرگاه انسانی الوافدین دولت سوریه را بر آن داشت گذرگاه جدیدی برای خروج اهالی غوطه ایجاد کند.

 به گزارش مشرق، یک منبع میدانی اظهار داشت: یگان های ارتش سوریه که در غوطه شرقی دمشق مستقر هستند موفق شدند حمله شدید گروه های تروریستی در چندین محور این منطقه را دفع کنند.

وی افزود: حمله تروریست ها از شهرک عربین پایگاه جبهه النصره و فیلق‌الرحمن که هم‌پیمان النصره است به سمت مواضع ارتش در حرستا در ریف دمشق آغاز شد.

این منبع با اشاره به اینکه حمله تروریست ها قریب به 2 ساعت به طول انجامید، افزود: یگانی از ارتش سوریه و نیروهای همپیمان آن این حمله را پس از رهگیری دقیق تحرکات تروریست ها و با پشتیبانی نیروی هوایی سوریه و روسیه دفع کردند.

حملات موشکی تروریست‌ها به گذرگاه الوافدین سوریه

منبع سوری گفت: دفع حمله تروریست ها، ارتش سوریه را ملزم به گسترش دایره حملات خود برای پراکنده کردن تروریست ها در چندین محور غوطه شرقی کرد به گونه ای که پیاده نظام های ارتش سوریه و متحدانش پایگاه های تروریست ها در شهرک عربین و همچنین زملکا، جوبر و عین ترما در اطراف غوطه شرقی و همچنین عمق غوطه به سمت حزرما و میدعنای و حوش الظواهره را هدف شلیک توپخانه ای گرفتند.

منبع سوری گفت: در همین راستا گروه های تروریستی برای پنجمین روز متوالی گذرگاه انسانی در منطقه اردوگاه الوافدین که دولت سوریه برای خروج اهالی و افراد مسلحی که خواهان تسویه وضعیت خود هستند در نظر گرفته بود، هدف حملات راکتی گرفتند، از همین رو هیچ کدام از غیرنظامیان تاکنون موفق به خروج از غوطه شرقی نشدند.

وی افزود: پس از نشستی که بین طرف های ذیربط و کمیته های مردمی و آشتی با استانداری ریف دمشق برگزار شد، ارتش در حال آماده کردن گذرگاه امن تری در مجاورت بیمارستان الشرطه نزدیک حرستا در ریف دمشق است.

ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان آن در غوطه شرقی دمشق یکشنبه گذشته به مواضع عناصر تروریستی حمله کردند.

گزارش های حاکی است این حملات بسیار گسترده بوده و در «حزرما، المیدعانی و النشابیة» واقع در منطقه «المرج» رخ داده است و نیروهای سوری تجهیزات نظامی زیادی وارد پادگان نیروی هوایی در «ضاحیه الاسد» واقع در اطراف غوطه شرقی کرده اند که ظاهرا مقدمات حمله نظامی قرب الوقوع به مواضع تروریستها در این منطقه است.

ارتش سوریه گذرگاه انسانی الوافدین را برای تسهیل کار خروج اهالی غوطه شرقی تعیین کرده و آمبولانس های هلال احمر و نیروهای پلیس و امنیت داخلی سوریه هم در آنجا مستقر هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس