کد خبر 688462
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹

کنست رژیم صهیونیستی در شور دوم و سوم، شهرک‌سازی بر اراضی فلسطینی در کرانه باختری را قانونی اعلام کرد؛ حماس این اقدام را محکوم کرد.

به گزارش مشرق، حماس تصویب قانون مشروعیت شهرک‌سازی در کرانه باختری توسط کنست را محکوم کرد و آن را عربده‌کشی صهیونیستی و ادامه تعرض‌های آشکار اسرائیل در حق ملت فلسطین دانست.

بر اساس گزارش وبگاه «الرساله»، «عبداللطیف القانوع» سخنگوی حماس گفت: این قانون در راستای تغییر بافت دموگرافی (جمعیتی)، محکم کردن پایه‌های دولت یهودی افراط‌گرا و نژادپرست صهیونیستی و کنار زدن تمام قوانین و تصمیم‌های بین‌المللی که شهرک‌سازی را جرم می‌داند، تصویب شده است.

وی تأکید کرد اشغال ذره‌ای از خاک فلسطین مشروعیت ندارد و همه اینها غیرقانونی است.

القانوع در ادامه گفت این قانون، مشروعیت ندارد و حمایت و پوشش آمریکایی و سکوت عربی و بین‌المللی و نیز سیاست‌های تشکیلات خودگردان علیه مقاومت، دشمن اسرائیلی را به انجام جنایت‌هایش تشویق می‌کند.

وی در ادامه از تمامی ملت و گروه‌های فلسطینی خواست گام‌های فوری برای مقابله با این شهرک‌سازی‌ها بر اراضی فلسطینی بردارند.

کنست رژیم صهیونیستی دوشنبه (دیروز) قانون مصادره اراضی کرانه باختری در شور دوم و سوم را با 60 رأی مثبت به تصویب رساند.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، به موجب این قانون، رژیم صهیونیستی اراضی اختصاصی فلسطینیان در کرانه باختری را مصادره کرده و آن ها را به عنوان شهرک های صهیونیست نشین قلمداد می کند و در صورتی که مالکیت صاحبان اصلی این زمین ها به اثبات برسد، صرفا به آن ها غرامت پرداخت می شود و آنها حق استفاده از زمینهای خود را نخواهند داشت؛ بدین گونه اراضی مذکور جزو املاک تحت تصرف رژیم صهیونیستی تا زمان توافق بر سر مسائل نهایی محسوب خواهد شد.

بنا به این گزارش، با تطبیق قانون مذکور بر کرانه باختری، این اولین اقدام قانونی رژیم صهیونیستی برای الحاق مجتمع‌های شهرک‌نشینی به اراضی تحت سیطره خود خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس