کد خبر 687523
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷

ناتو از آغاز آموزش خنثی سازی بمب های کار گذاشته شده توسط تروریست های داعش به سربازان عراقی خبر داد.

  به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، ناتو امروز یکشنبه اعلام کرد که آموزش سربازان عراقی را آغاز کرده است تا بمب های کار گذاشته شده توسط تروریست های داعش را خنثی کنند.

ناتو پیش از این همین برنامه آموزشی را در اردن انجام داده است. حدود 30 سرباز عراقی در نخستین مرحله این دوره اموزشی 5 هفته‌ای شرکت کرده‌اند تا نحوه خنثی سازی وسائل انفجاری داعش را فرابگیرند.

از ماه گذشته، مشاوران ناتو در عراق حضور دارند تا بر همکاری های نظامی و غیر نظامی نظارت داشته باشند ولی پیش از این برنامه خنثی سازی بمب و پاکسازی مین های انفجاری در اردن برگزار می شده است.

ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو با انتشار بیانیه ای تاکید  کرد: بهترین سلاح برای مقابله با تروریسم، آموزش دادن نیروهای بومی است. یک ارتش کارآمدتر به معنای یک عراق امن تر و یک خاورمیانه باثبات تر است.

اعضای ناتو در نشست گذشته خود که در ماه جولای در شهر ورشو برگزار شد، با اجرای این برنامه آموزشی در عراق موافقت کرده بودند.

از ماه اکتبر، ناتو هواپیماهای جاسوسی آواکس خود را در منطقه مستقر کرده تا به ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا کمک کند. این تصمیم نیز در نشست ورشو اتخاذ شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس