شماری از معترضان به فرمان ترامپ علیه مهاجران، در فرودگاه «جان اف کندی» نیویورک تجمع کردند.

به گزارش مشرق، ساعاتی بعد از آنکه دونالد ترامپ فرمان مربوط به ممنوعیت رفت و آمد اتباع چند کشور اسلامی از جمله ایران را امضا کرد رسانه های امریکا از ناامن شدن مراکز مهم حمل و نقل بویژه فرودگاههای این کشور خبر دادند.

عصر امروز صدای معترضان علیه فرمان محدودیت ویزای ترامپ از فرودگاهها شنیده شد و شمار کثیری از شهروندان مسلمان در اعتراض به این دستور در فرودگاه جان اف کندی تظاهرات کردند.

بر اساس گزارش رسانه ها، ساعتی پس از انتشار خبر دستگیری مسافران مسلمان بی‌اطلاع از دستورالعمل جدید مهاجرتی آمریکا در فرودگاه جان اف‌کندی نیویورک، فعالان حقوق‌بشر در مدخل این ترمینال هوایی تجمعی اعتراض‌آمیز برگزار کردند.

معترضین در ورودی ترمینال شماره چهار فرودگاه ایستاده و با سر دادن شعارهایی از جمله "نه به تحریم (ورود مسلمانان) نه به دیوارکشی (در مرز مکزیک)"، به تصمیمات نژادپرستانه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اعتراض کرده‌اند.

در خبر نیویورک‌تایمز آمده بود که 2 عراقی با نام‌های «حمید خالد» و «حیدر سمیر» به دلیل بی‌اطلاعی از فرمان ترامپ برای ممنوعیت 90 روزه ورود اتباع 7 کشور از جمله عراق به آمریکا، در فرودگاه جان اف‌کندی دستگیر شده‌اند.

در میان معترضین، خانم «نیدیا والازکوئز» نماینده منطقه هفتم نیویورک در مجلس نمایندگان آمریکا حضور داشت که با توجه به مسئولیت خود برای نظارت بر فعالیت نهادهای دولتی کشورش و به خصوص نیویورک، به داخل فرودگاه رفت و با مقامات مسئول مذاکره کرد.

فرودگاههای امریکا ناامن شد/ اعتراض افراد خشمگین در «جان اف کندی» +عکس 
ورود والازکوئز به جمع معترضین 

والازکوئز که اتفاقاً خود نیز مهاجر است و در سن 23 سالگی از پورتوریکو به آمریکا آمده، در توئیتر خود نوشته: «با مسئولان اداره گمرکات و مرزبانی صحبت کردم، می‌گویند هنوز منتظر صدور دستورالعمل از سوی وزارت امنیت ملی هستند تا بر اساس آن اقدام کنند.»

این نوشته خانم نماینده، تأییدکننده اخبار غیررسمی است که از صبح منتشر شد و می‌گفت که مأموران ضابط در فرودگاه‌های آمریکا، اطلاعی از جزئیات طرح رئیس‌جمهور خود برای ممنوعیت ورود اتباع 7 کشور ندارند و سر در گم شده‌اند.

  فرودگاههای امریکا ناامن شد/ اعتراض افراد خشمگین در «جان اف کندی» +عکس
آزادی مسافر عراقی (نفر وسط) پس از مذاکره و اعتراض 

با اعتراضات نیدیا والازکوئز، مسئولان فرودگاه بالاخره متقاعد به آزادی «حمید خالد» شدند؛ مردی که 10 سال به عنوان مترجم همزمان، برای دولت آمریکا کار کرده است.

فرودگاههای امریکا ناامن شد/ اعتراض افراد خشمگین در «جان اف کندی» +عکس 

به گزارش مشرق، مقام های امنیتی ایالات متحده بعد از دستور ترامپ که خشم محافل مسلمان را برانگیخته است نسبت به سوء استفاده عوامل داعش هشدار داده و با این استدلال در فروگاهها و ایستگاه قطار و مترو تدابیر امنیتی برقرار کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس