کد خبر 684262
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳

رئیس سازمان امداد و نجات با تشریح امدادرسانی در برف و کولاک ۲۰ استان کشور که تا روز سه شنبه نیز توده سرد بر کشور پابرجا خواهد بود، از فروکش کردن سیل در سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش مشرق، مرتضی سلیمی درباره وضعیت امدادرسانی برای آسیب دیدگان برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی اظهار داشت: هم اکنون از ایرانشهر بازدید کردم و این بازدیدها در ادامه بازدیدهای دبیر کل جمعیت هلال احمر از مناطق سیل زده بود و خوشبختانه هم اکنون وضعیت سیل در شهرستان دلگان، کنارک، ایرانشهر، نیکشهر، چابهار، خاش و سیب و سوران فروکش و وضعیت عادی است.
 
رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر درباره برف و کولاک در کشور نیز عنوان کرد: بیش از 20 استان کشور درگیر برف و کولاک هستند که امدادرسانی‌ها ادامه دارد و زیرا توده سرد نیز تا روز سه شنبه در کشور پایدار است.
 
امدادرسانی به 16 هزار تن از هموطنان در مواجهه با برف و کولاک/ اسکان اضطراری 561 تن و رهاسازی 4090 دستگاه خودرو
 
رییس سازمان امداد و نجات با اعلام گزارش عملیات برف و کولاک از ششم تا نهم بهمن در کشور، گفت: خدمات امدادی لازم به 15 هزار و 937تن از متاثران ارائه شده است.
 
سلیمی افزود: 22 استان آذربایجان شرقی و غربی، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی و رضوی، زنجان، فارس، سمنان، قزوین، گلستان، لرستان، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، مازندران، مرکزی و همدان از ششم تا نهم بهمن متاثر از برف و کولاک بوده است.
 
وی با اشاره به اینکه امدادرسانی در استان‌های درگیر در برف و کولاک ادامه دارد، عنوان کرد: بر این اساس 561 نفر از مردم 22 استان متاثر از برف و کولاک اسکان اضطراری داده شدند و عملیات رهاسازی 4090 دستگاه خودرو از برف و کولاک نیز انجام شده است.
 
سلیمی با اعلام انتقال 11 نفر به مراکز درمانی و ارائه خدمات سرپایی به 30 نفر گفت: در اثر سقوط بهمن در روستای قلقله ( شهرستان بانه ) دو مرد 47 و 32 ساله جان خود را از دست دادند و همچنین این حادثه ٢ مصدوم داشته که پس از رهاسازی به بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه انتقال داده شدند.
 
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور توزیع 757 تخته پتو، دو هزار و 232 بسته غذایی، 27 هزار و 3 هزار و 570 قوطی کنسرو از جمله اقلام توزیع شده در بین مردم متاثر از برف و کولاک 22 استان کشور در این مدت ذکر کرد. در این امدادرسانی ها 193 تیم عملیاتی شامل 1167 امدادگر و نجاتگر مشارکت داشته‌اند.
 
امدادرسانی به 11 هزار تن از هموطنان و توزیع بیش از 15 هزار قوطی کنسرو میان متاثران از سیل و آب‌گرفتگی
 
همچنین رسول راشکی - مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان با اعلام خدمات رسانی بی‌وقفه امدادگران استان در سیل و آب‌گرفتگی 135  شهر و روستا، عنوان کرد: 10 هزار و 999 تن از هموطنان متاثر از سیل و آب‌گرفتگی در استان خدمات امدادی لازم را دریافت کردند.
 
راشکی با ارائه گزارش عملیات سیل و آب‌گرفتگی در سیستان و بلوچستان از اول تا ساعت 6:00، نهم بهمن، گفت: 6 شهرستان دلگان، کنارک، ایرانشهر، نیکشهر، چابهار، خاش و سیب و سوران در 9 روز گذشته متاثر از سیل و آب‌گرفتگی بودند که در این زمینه 233 تیم عملیاتی خدمات لازم را به هموطنان ارائه کردند.
 
وی با اشاره به ارائه خدمات اسکان اضطراری  به 7 هزار و 958 تن از متاثران در استان سیستان و بلوچستان، عنوان کرد: 65خودرو از مسیر سیلاب رهاسازی شده و یک هزار و 580 دستگاه چادر امدادی، 15 هزار و 800 قوطی کنسرو، 800 قرص نان،یک هزار و 300 کیلوگرم برنج، یک هزار و 460 شعله والور و 4 هزار و 570 کیلوگرم نایلون میان متاثران توزیع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس