کد خبر 684125
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲

یک کارشناس فلسطینی گفت: رژیم صهیونیستی هیچ‌گاه آمادگی و تدارکات گسترده برای جنگ آینده در لبنان را مخفی نکرده و گزارش‌های امنیتی این رژیم بر این موضوع تاکید می‌کند.

 به گزارش مشرق، «فراس حسان» کارشناس مسائل رژیم صیهونیستی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی هیچ‌گاه آمادگی و تدارک گسترده برای جنگ آینده در لبنان را مخفی نکرده و گزارش‌های امنیتی این رژیم بر این موضوع تاکید می‌کند.

این کارشناس مسائل صهیونیستی افزود: ارتش رژیم صهیونیستی از زمان پایان جنگ دوم لبنان مجموعه‌ای از اقدامات و تدارکات میدانی را برای غلبه بر حزب الله که گزارش مرکز مطالعات قومی اسرائیل آن را خطرناک‌ترین تهدید علیه موجودیت این رژیم دانسته، اتخاذ کرده است.

تدارک برای مقابله با حزب الله

حسان گفت: در این راستا اسرائیل از اظهار تدارک برای جنگ سوم لبنان واهمه ندارد و ارتش این رژیم رزمایش‌هایی را برای آمادگی نیروهای ویژه خود یا دیگر یگان‌هایش جهت مقابله با حزب الله در صورت بروز جنگی دیگر برگزار می‌کند.

وی تصریح کرد: از رزمایش‌ها و تدارکات صورت گرفته‌ برداشت می‌شود که این رژیم با توجه به تغییرات رخ داده در معادلات میدانی، در روند آمادگی نظامیان خود نیز تغییراتی صورت داده از جمله اینکه تاکتیک حفظ مواضع و کشاندن نبرد به خاک حریف و یکسره کردن آن در آنجا، جایگزین تاکتیک حملات و پیشروی سریع که نظریه‌پرداز آن «بن گورین» بود، شده است.

یگان رضوان طلایه‌دار جنگ آینده

 حسان افزود: ارتش رژیم صهیونیستی پیش‌بینی‌ می‌کند در جنگ آینده، یگان «رضوان» در همان مرحله اول جنگ با تاکتیک حملات غافلگیرانه و سریع به سرزمین‌های اشغالی نفوذ کرده و تلاش خواهد کرد، سرنوشت جنگ را سریع به سود حزب الله رقم بزند.

این کارشناس تاکید کرد: ارتش رژیم صهیونیستی بشدت نگران تحقق این پیش‌بینی آن هم در کوتاه‌ترین زمان ممکن است، لذا تلاش کرده از نظامیانی در محورهای آتی نبرد استفاده کند که توان تعامل با چنین حملاتی را داشته باشند و در این راستا آنها در مواضع خاص مستقر و اقدام به نصب کمین در مناطق راهبردی و اتخاذ تاکتیک فریب دشمن کرده است.

تاکتیک رژیم صهیونیستی

وی اظهار داشت: براین اساس ارتش رژیم صهیونیستی در روزهای اول چنین جنگی و قبل از آغاز حملات نظامی خود به آنسوی مرزها، اقدام به استقرار نظامیان خود در مسیرهای مواصلاتی که سرزمین‌های اشغالی را به مزرهای لبنان و همچنین نوار غزه ارتباط می‌دهند، خواهد کرد.

حسان ادامه داد: ارتش اسرائیل پیش‌بینی می‌کند حزب الله همانند حماس به گزینه تونل‌های زیر زمینی در آنسوی مرزها روی نمی‌آورد، اما زیر ساخت‌های تونل‌های نظامی خود بویژه در شهرها و مناطق شیعه نشین و مناطق باز را تقویت و تحکیم کرده است.

وی درباره مهمترین یگان‌های نظامی شرکت کننده در این جنگ نیز گفت: اغلب بر یگان‌هایی تکیه خواهد کرد که برای چنین جنگی تشکیل شده‌اند، همچنین باید از یگان‌های مهندسی نظامی و نیروهای ذخیره نیز یاد کرد که انتظار می‌رود، مشارکت فعالی در این جنگ داشته باشند.

حسان درباره سلاح‌های مورد استفاده در این عملیات احتمالی گفت: انتظار می‌رود، برای تخریب تونل‌های حزب الله از همان بمب‌ها و مواد انفجاری استفاده شود که ارتش رژیم صهیونیستی طی عملیات لبه استوار یا «الجرف الصامد» برای تخریب تونل‌های غزه استفاده کرد اما این بمب‌ها بخاطر قدرت بالایی تخریبی در اختیار همه یگان‌ها قرار نخواهد گرفت.

حسان گفت: حزب الله درک درستی از دشمنان واقعی منطقه دارد و از میزان خصومت و دشمنی رژیم صهیونیستی با این حزب آگاه است، همانگونه که از محبوبیتش در میان توده ملل منطقه و امیدی که مردم منطقه جهت مبارزه با اسرائیل و نابودی این رژیم دارند، مطلع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس