کد خبر 683939
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱

فرماندار دلگان گفت: بیشترین خسارت وارده در پی سیلاب‌های جاری شده در شهرستان دلگان، با مبلغی معادل ۱۵ میلیارد تومان مربوط به بخش راه‌ها و محورهای مواصلاتی است.

به گزارش مشرق، هوشنگ بامری اظهار داشت: متوسط میزان بارندگی در شهرستان دلگان در 4 روز اخیر حدود 115 میلیمتر بوده که در چند سال اخیر بی‌سابقه است و این امر ذخایر آبی منطقه که پیش از این خالی بوده را تامین کرده است.

فرماندار دلگان گفت: بیشترین خسارت وارده در پی سیلاب‌های جاری شده در شهرستان دلگان، با مبلغی معادل 15 میلیارد تومان مربوط به بخش راه‌ها و محورهای مواصلاتی است و پس از آن حوزه آبرسانی روستایی با خسارتی نزدیک به 6 میلیارد تومان بیشترین خسارت را داشته است.

وی افزود: حوزه آبرسانی شهری و برق شهرستان دلگان به ترتیب حدود 500 و 150 میلیون تومان خسارت دیده که البته این آمارها هنوز قطعی نشده و کارشناسان همچنان در مناطق آسیب دیده مستقر و در حال برآورد خسارات هستند.

بامری بیان کرد: 15 مدرسه دلگان با توجه به فرسودگی شدید پیش از وقوع سیل در دستور کار بازسازی قرار داشتند که در پی بارندگی شدید اخیر تخریب شده‌اند و همچنین ساختمان 20 مدرسه دیگر نیز در جریان این بارندگی دچار آسیب شده و نیازمند تعمیرات است.

فرماندار دلگان گفت: با توجه به آخرین برآورد انجام شده حدود 500 منزل شهری و روستایی در سطح شهرستان دلگان که اکثر آنها خشت و گلی هستند، در پی بارندگی اخیر آسیب دیده و نیازمند تعمیرات است.

وی با بیان اینکه طبق آخرین آمار تعداد منازلی که در پی این بارندگی به طور کلی تخریب شده به حدود 70 منزل رسیده، افزود: با توجه به نفوذ رطوبت به دیوار و سقف منازل گلی، این منازل به تدریج تخریب می‌شوند و حتی امروز هم چند مورد از تخریب جزئی منازل گزارش شده به همین دلیل برآورد نهایی تخریب‌های ایجاد شده در چند روز آینده اعلام می‌شود.

بامری اظهار داشت: بخش کشاورزی دلگان نیز آسیب‌های زیادی دیده و تعداد زیادی از موتوپمپ‌های آب زمین‌های کشاورزی مردم سوخته که کارشناسان در حال برآورد خسارات وارده به این بخش هستند.

فرماندار دلگان عنوان کرد: تاکنون 150 چادر توسط نیروهای امدادگر جهت اسکان موقت مردم آسیب دیده دلگان برپا شده و نیروهای امدادگر همچنان مشغول خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده هستند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از آسیب‌دیدگی جسمی مردم در پی وقوع سیل در شهرستان دلگان گزارش نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس