کد خبر 683490
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷

یک رسانه صهیونیستی، از شیوه‌های مختلف شکنجه در زندان‌های رژیم صهیونیستی پرده برداشت.

به گزارش مشرق، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی نوشت که رژیم صهیونیستی طی سال‌های گذشته همواره سعی کرده است شیوه‌های شکنجه و آزار و اذیت اسرا در اتاق‌های تحقیق و بازجویی را مخفی نگه دارد.

به نوشته این روزنامه، بازپرسان صهیونیست در جریان تحقیق و بازجویی از اسرای فلسطینی به ابزارهای مختلف و ویژه‌ای برای شکنجه آنان متوسل شده‌اند، اما این شیوه‌ها و ابزارهای شکنجه هرگز برای عموم فاش نشده است و حتی گاهی که از شیوه‌های شکنجه اسرا در زندان پرده برداشته شده است، مراجع رژیم صهیونیستی به هر شیوه ای تلاش کرده‌اند تا مانع از درز هرگونه اطلاعی در این باره به بیرون شوند و اغلب توافقنامه‌هایی با اسرا به امضا رسانده‌اند تا در مقابل آزادی از هرگونه اظهار نظر در مورد شیوه‌های شکنجه در اتاق‌های بازجویی خودداری کنند.

بر اساس تحقیقات به عمل آمده، شیوه‌های شکنجه و آزار اسرا شامل مواردی از قبیل داد و فریاد هنگام پخش اذان، ضرب و شتم شدید و نگه داشتن اسرا در شرایط سخت و طاقت فرسا برای ساعت‌های متوالی است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، "ن" که یکی از بازپرسان زندان‌های رژیم صهیونیستی است، مدعی شد که اسرا در درجات حرارت پایین مورد شکنجه قرار نگرفته‌اند.

وی مدعی شد که اسرای فلسطینی به هیچ وجه بدون لباس و در درجات حرارت زیر صفر نگه داشته نشده اند.

وی همچنین تصریح کرد که ابزارهای به‌کار گرفته شده در شکنجه اسرا تحت نظارت دقیق و شدید مورد استفاده قرار گرفته است تا هیچ گونه نشانه و علامت شکنجه‌ای روی بدن اسرا باقی نماند و این ابزارها بیشترین تاثیر را بر روحیه اسرا داشته باشد و روحیه آنان را تضعیف کند.

این بازپرس صهیونیست همچنین هرگونه تجاوز جنسی به اسرا یا پرت کردن آب دهان به روی آنان را رد کرد.

رژیم صهیونیستی 20 سال پیش توافقنامه بین‌المللی مبارزه با شکنجه و معاهده بین‌المللی حقوق سیاسی و مدنی را به امضا رسانده است و در قوانین اسرائیل هیچ اسمی از جرم شکنجه آن‌گونه که در قوانین بین‌المللی آمده است، نبرده شده است.

کمیته حقوق مدنی و سیاسی سازمان ملل در اکتبر سال 2014 میلادی از رژیم صهیونیستی خواست به تمامی شیوه‌های شکنجه و آزار و اذیت بدنی و روحی اسرا و بازداشت شدگان به بهانه‌های مختلف پایان دهد.

دو سازمان حقوقی اسرائیلی در فوریه سال گذشته در گزارشی تاکید کردند که سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی "شاباک" در جریان بازجویی از اسرای فلسطینی، تعامل نادرست و وحشیانه‌ای با آن‌ها دارد.

دو سازمان حقوقی بتسیلم و مرکز دفاع از اشخاص "هموکید" در این گزارش اظهارات 116 اسیر فلسطینی در زندان شیکما در اسرائیل در فاصله زمانی آگوست 2013 تا مارس 2014 میلادی را جمع‌آوری کردهاند.

در این گزارش 70 صفحه‌ای که سومین گزارش در مورد جلسات بازجویی از اسرای فلسطینی است، به وجه تشابه بی‌شمار شیوه‌های بازجویی در زندان شیکما و دیگر زندان‌های صهیونیستی اشاره شده است. در گزارش مذکور آمده است که اظهارات اسرای محبوس و شکنجه شده در زندان شیکما همانند اظهارات بازداشت شدگان در دیگر زندان‌های صهیونیستی است و ظاهرا این شیوه بازجویی و شکنجه در تمامی زندان‌های صهیونیستی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شاباک مدعی شده است که این گزارش‌ها مشکوک و نادرست است و شیوه‌های بازجویی در زندان‌های صهیونیستی طبق قانون انجام گرفته است.

بر اساس گزارش مذکور، شیوه‌های شکنجه اسرا در زندان‌های صهیونیستی متفاوت است از جمله: محروم کردن از خواب برای ساعات طولانی، بستن دست و پا و چشم آنان به صندلی و نگه داشتن آنان برای ساعات طولانی در هوای بسیار سرد یا گرمای شدید.

علاوه بر این، زندانبانان، اسرای فلسطینی را از استحمام یا تعویض لباس‌هایشان برای روزها یا هفته‌های متوالی محروم کرده و آنان را برای مدت‌های طولانی در سلول‌های انفرادی بسیار تنگ و کثیف حبس می‌کنند که همه این‌ها از شیوه‌های معمول و رایج شکنجه اسرا در زندان‌های صهیونیستی است.

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی در سال 1999 میلادی حکمی صادر کرد که به‌موجب آن به‌کارگیری زور و خشونت علیه اسرا جز در مواردی که بمبی در آستانه انفجار باشد، ممنوع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس