دارابی با طرح این سوال که گفتمان دفاع مقدس چه مولفههایی دارد، گفت: آخرت گرایی به جایی دنیا باوری، خداباوری، اخلاق، تقدم منافع جمعی بر منافع شخصی، ایمان،معرف و بصرت بالا و عشق به ولایت و رهبری مجموعه و مولفههای گفتمان دفاع مقدس است.
معاون امور استانهای سازمان صدا و سیما بیان کرد: رابطه رزمندگان با امام خمینی(ره) رابطهای مبتنی بر عشق و علاقه بود. امروز برای روابطمان با نسل جوان باید مولفههای تازهای را در نظر داشته باشیم. ارزشهای دفاع مقدس میراث تمدنی ما است که اگر به دنبال وحدت ملی، عزت و غزور ملی هستیم پشتوانه ما در سایه اینها رقم خواهد خورد.
وی گفت: سینمای جمهوری اسلامی در برابر سینمای غرب، سینمایی مبتنی بر ارزشهاست که میتوان به آن افتخار کنیم. اشاعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس، ترویج جهاد شهادت و ایثار جزء موضوعات راهبردی در بحث تولیدات رسانه ملی است. کارهایی که در حوزه دفاع مقدس صورت میگیرد باید باورپذیر، عقلانی و مستدل باشد.
دارابی افزود: واقعه گرایی برنامهها باعث پذیرش جوانان خواهد بود. تداوم، استمرار، همفزایی و همگرایی بر اساس منابع و امکانات موضوع دیگری است که باید با بسیج منابع صورت گیرد. ما در پاسخ تطهیر رژیم پهلوی که توسط رسانههای مختلف غربی با مستند سازی انجام میشود باید از زبان هنر و نمایش استفاده کنیم.
معاون امور استانهای سازمان صدا و سیما خاطرنشان کرد: باید قرارگاههای مشترک تحت برنامههای پنج ساله برای تولید فیلم، مستند تدوین شود. امروز دیگر سریالهای با تعداد قسمت کم جوابگو نیست. امروز سریالهای بلند در دستور رسانه ملی است و در همین جهت سریال 300 قسمتی در استانها تولید میشود.
وی تصریح کرد: در حوزه دفاع مقدس برنامه 10 سالهای برای آینده سازمان صدا و سیما نوشته شد که رهبر انقلاب آن را به رییس جدید ابلاغ کرد. تولید بیش از 100 سریال در این برنامه در نظر گرفته شده بود. ما امروز نسل سوم و چهارم انقلاب که فرزندان ما هستند و مسئولیت اداره کشور را بر عهده گرفتهاند باید با شناخت کامل وارد میدان شوند.