کد خبر 683275
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱

منابع سوری از دفع حملات تروریست‌های داعشی به تپه‌های خناصر در حومه شرقی حلب و ادامه پیشروی نیروهای ارتش به سمت چشمه‌های الفیجه در حومه دمشق خبر دادند.

  به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه با همکاری رزمندگان مقاومت، حمله تروریست‌های داعشی به تپه‌های «خناصر» در حومه شرقی حلب را با بیرون راندن آنها از نقاطی که به آن نفوذ کرده بودند و تثبیت مواضع خود در این محور دفع کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه در پی درگیری‌های شدید با تروریست‌های تکفیری، چندین روستا و منطقه جدید در حومه شرقی حلب را از لوث آنها پاکسازی کردند به طوری که طی ساعات اخیر شهرک‌های «سربس،الحسامیة، ام العمد، رحال و خربشة» در سمت جنوب غربی شهر «الباب» را آزاد کردند، در حال حاضر تنها نقطه حائل بین نیروهای ارتش سوریه و گروه‌های مسلح موسوم به سپرفرات مورد حمایت ترکیه، شهرک «الشغاله» است که زمینه پیشروی ارتش به سوی الباب و مناطق اطراف را فراهم می‌کند.

یک منبع نظامی گفت: آزادسازی شهرک الشغاله و گردان دفاع هوایی واقع در این منطقه، سبب خواهد شد تا نیروهای ارتش سوریه در تماس مستقیم با مناطق تحت سیطره گروه‌های مسلح مورد ترکیه قرار گیرند که با ادعای مبارزه با داعش و با حمایت مستقیم ارتش ترکیه مناطقی را تحت سیطره خود قرار داده‌اند.

ادامه عملیات آزادسازی حومه «حلب» +نقشه 

این در حالی است که خبرهایی از ورود ستون‌هایی از خودروهای حامل نظامیان ارتش سوریه و استحکامات فراوان به جبهه‌های حومه شرقی حلب برای تکمیل عملیات موجود در آن حکایت می‌کند.

ارتش سوریه به فرماندهی سرهنگ «سهیل‌الحسن» عملیات نظامی در حومه حماه و حلب در امتداد جاده «خناصر» را برای تامین امنیت کامل این مسیر در برابر خطر تروریست‌های داعشی آغاز کرده است به طوری که از ابتدای عملیات  تا کنون، 19 شهرک و تپه از اشغال تکفیری‌ها آزاد شده است.

در حومه دمشق هم نیروهای ارتش سوریه به عملیات دقیق خود علیه تروریست‌های جبهه النصره که در داخل  تاسیسات آبی الفیجه در «وادی بردی» متمرکز شده‌اند تا از حملات هوایی ارتش در امان باشند، ادامه می‌دهند، هم اکنون نیروهای ارتش در فاصله 200 متری چشمه‌های الفیجه از سمت شهرک «دیرمقرن» و از سمت شهرک «عین‌الخضره» قرار گرفته‌اند.

این در حالی است که آب شرب دمشق و حومه آن بیش از یک ماه است که توسط تروریست‌های تکفیری قطع شده و سبب افزایش نفرت و نارضایتی مردم پایتخت از تکفیری‌ها شده است.

در شرق سوریه هم جنگنده‌های روسی و سوری تجمعات و تحرکات تروریست‌های داعشی در اطراف مناطق المقابر، المعامل و المکبات در محور جنوبی شهر «دیرالزور» و مناطق محور جنوب غربی شهر را بمباران کردند که در نتیجه آن شماری از تکفیری‌ها به هلاکت رسیدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس