فرمانده هواپيمايي نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران(هوانيروز) اعلام كرد: متخصصان متعهد ايراني در هوانيروز و صنايع دفاعي كشور گام‌هاي خوبي در ارتقا و بهينه‌سازي سلاح‌هاي به‌كار گرفته شده در بالگردها و افزايش قدرت موتور آن‌ها برداشته اند.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، امير 'هوشنگ ياري' روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دفاعي ايرنا در آستانه هفته دفاع مقدس ضمن گراميداشت اين ايام همچنين گفت: طراحي و ساخت بالگرد در كشور بطور جدي دنبال مي‌شود كه اميدواريم در آينده‌اي نه چندان دور به اين هدف دست يابيم.
امير ياري اخيرا با حكم امير سرتيپ 'احمدرضا پوردستان'فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران به عنوان فرمانده جديد ستاد هوانيروز منصوب شده است.
وي پيش از اين جانشين فرمانده هوانيروز بوده است.
اين مقام ارشد هوانيروز دست يافتن به اين هدف را نيازمند زمان دانست و ابراز اميدواري كرد كه نهايتا بالگرد بومي ساخته‌شده با تلاش متخصصان متعهد ايراني متناسب با شرايط آب و هوايي جمهوري اسلامي ايران باشد و سرعت، سيستم سلاح و سقف پروازي آن نيز ارتقا يافته باشد.

** نهضت قطعه سازي در هوانيروز
فرمانده هوانيروز ،توانمندي‌هاي هواپيمايي نيروي زميني ارتش، صنايع دفاعي و متخصصان متعهد ايراني را بسيار خوب ارزيابي كرد و اظهار داشت: هم اينك نهضت قطعه سازي در نيروهاي مسلح و بالاخص نيروي زميني و هوانيروز ارتش جمهوري اسلامي ايران آغاز شده و نيازي براي تعمير و نگهداري بالگردهاي هوانيروز به خارج وجود ندارد.

** نقش آفريني در حماسه دفاع مقدس/ 300 هزار پرواز عملياتي
امير سرتيپ ياري در تشريح نقش‌آفريني هوانيروز در حماسه دفاع مقدس گفت:‌ بالگردهاي هوانيروز فقط در دوران هشت سال دفاع مقدس بيش از 300 هزار ساعت پرواز عملياتي انجام دادند.
وي اظهارداشت: هوانيروز يكي از يگانهاي كارآمد و بسيار موثر نيروي زميني و در خدمت تمامي ملت ايران بوده و هست.
فرمانده هوانيروز خاطرنشان كرد: خلبانان هوانيروز نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران آغاز جنگ را 13 فروردين 1358 مي دانند نه 31 شهريور 59 به دليل آن كه از اين زمان درگيريها ميان هوانيروز با تجاوزات نظاميان رژيم بعثي عراق آغاز شد.
امير سرتيپ ياري با بيان اين كه خلبانان تيز پرواز هوانيروز پيش از آغاز جنگ تحميلي هشت ساله عراق عليه ايران تجارب گسترده اي را در مقابله با گروهكهاي تروريستي در منطقه كردستان داشتند، گفت: مردم كردستان امنيت و آسايش اين منطقه را مديون ايثارگري هاي خالصانه و شبانه روزي خلبانان هوانيروز مي دانند.

** ساعت 14 روز 31 شهريور پايگاه هوانيروز كرمانشاه مورد حمله قرار گرفت
فرمانده هوانيروز نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران يادآور شد: با حمله نظاميان رژيم بعث عراق در ساعت 14 روز 31 شهريور به پايگاه هوانيروز كرمانشاه، جنگ رسمي براي اين نيرو آغاز شد.
اميرسرتيپ ياري گفت: به دنبال اين حمله، بالگردهاي موجود در اين پايگاه به نقاط امن منتقل شد و خلبانان هوانيروز از روز دوم جنگ با استقرار در مناطق غرب و جنوب كشور و با فرماندهي شهيدان وطن پور و شيرودي و با حضور ساير خلبانان اين يگان عمليات را آغاز كردند.

** شركت هوانيروز در بيش از 100 عمليات نظامي
فرمانده هوانيروز ضمن گراميداشت ياد و خاطره خلبانان شهيد هوانيروز اظهارداشت: خلبانان هوانيروز در طول هشت سال دفاع مقدس در بيش از يكصد عمليات به طور مستقل و يا به طور مشترك شركت كردند كه در اين عمليات، نقل و انتقال تجهيزات، نيرو، تخليه شهدا و مجروحين و مقابله با دشمن را بر عهده داشتند.
امير سرتيپ ياري گفت: هوانيروز نيروي زميني ارتش در راستاي دفاع از نظام اسلامي بيش از 240 شهيد، حدود 15 اسير و ده‌ها جانباز تقديم كرده است.

** ميليونها ساعت تعمير و نگهداري بالگردها حاكي از بي تاثير بودن تحريم‌ها است
فرمانده هوانيروز در ادامه گفت وگو با ايرنا اظهارداشت : به واسطه بالا بودن ميزان ساعت پرواز بالاي بالگردهاي هوانيروز در دوران دفاع مقدس، ميليونها ساعت صرف تعمير و نگهداري اين بالگردها در كشور شده است.
وي گفت:اين ميزان ساعت پرواز وتعمير و نگهداري از بالگردهاي هوانيروز حاكي از دانش علمي و فني و توانمندي بالاي متخصصان ايراني در اين زمينه و بي اثر بودن تحريم‌هاي آمريكا و كشورهاي غربي است.
امير سرتيپ ياري افزود: هنگامي كه انقلاب شكوهمند اسلامي در ايران شكل گرفت، تمامي مستشاران خارجي كشور را ترك كردند و انتظار داشتند كه يگان هوانيروز نتواند به فعاليتهاي خود ادامه دهد و در نهايت زمين گير شود اما امروز شاهد هستيم كه هوانيروز نيروي زميني ارتش بيش از هر زمان ديگري آماده دفاع از نظام اسلامي است.

** سقف پروازي بالگردهاي ايران 12 هزار پا است
فرمانده هوانيروز سقف پروازي بالگردها در جمهوري اسلامي ايران را 12 هزار پا دانست و گفت: اين بالگردها توانايي پرواز در بيش از اين سطح را نيز دارند اما بايد در بالاتر از اين سقف از كپسول‌هاي اكسيژن استفاده شود.
وي افزود: پرواز در سقف پروازي 10 هزار پا براي انجام عمليات چتربازي انجام مي شود.

** همگام با تهديدات روز به دنبال ارتقاي توان دفاعي هستيم
اين مقام ارشد نظامي در ادامه تصريح كرد: هواپيمايي نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران همانند ساير نيروهاي مسلح و همگام با تغيير نوع تهديدات روز به دنبال ارتقاي توان دفاعي خود در ابعاد مختلف است.
امير سرتيپ ياري اظهارداشت:دراين راستا، هوانيروز با ارزيابي جنگ‌هاي عراق، افغانستان، بالكان و بر مبناي جنگ هاي نابرابر امروزي در زمينه تقويت توان بازدارندگي خود تلاش مي كند.

** مشاركت در عرصه سازندگي
فرمانده هوانيروز ارتش جمهوري اسلامي ايران در ادامه گفت وگو با ايرنا به تشريح نقش‌آفريني اين بخش در عرصه سازندگي در دوران پس از جنگ هشت ساله تحميلي رژيم بعث عراق عليه كشورمان پرداخت و گفت: بالگردهاي هوانيروز علاوه بر كمك به سازندگي كشور از جمله در سد سازي، در زمينه امدادرساني به مناطق صعب العبور كشور به ويژه كمك به روستاها در فصل زمستان و همچنين در زمان وقوع بلاياي طبيعي حضوري فعال دارد.
وي افزود: حمل و تخليه مجروحان ناشي از تصادفات جاده‌اي از جمله برنامه‌هاي هوانيروز در دوران پس از دفاع مقدس است كه بر اساس موافقتنامه همكاري هوانيروز با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي انجام مي شود.

** بالگردهاي هوانيروز سالانه 25 هزار ساعت پرواز دارند
امير سرتيپ ياري خاطرنشان كرد: از زمان پايان جنگ تحميلي تاكنون بالگردهاي هوانيروز ارتش جمهوري اسلامي به طور ميانگين سالانه 25 هزار ساعت پرواز داشته اند.
وي افزود: اين پروازها عمدتا در راستاي مردمياري، شركت در رزمايشها و كمك به برگزاري برخي رزمايشهاي نيروهاي مسلح انجام شده است.
اين مقام ارشد نظامي ادامه داد: بالگردهاي هوانيروز هم اينك در پايگاههاي اين يگان در مناطق شمال و جنوب كشور مستقر هستند و به ويژه در ايام زمستان آماده امداد رساني به شهروندان ساكن در روستاهاي صعب العبور كشور هستند.

** مشاركت در رژه 31 شهريور
فرمانده هوانيروز در ادامه درباره مراسم رژه يگانهاي نمونه نيروهاي مسلح در روز 31 شهريور همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس گفت: بالگردهاي هوانيروز نيز در اين رژه حضور خواهند داشت.
وي افزود: بالگردهاي هوانيروز در روز پنجشنبه اين هفته، وظيفه ترابري نيروهاي چترباز براي انجام عمليات چتربازي در منطقه را بر عهده خواهند داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس