کد خبر 675786
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶

هند برای افزایش قدرت بازدارندگی در برابر چین رقیب بزرگ منطقه این کشور ،نخستین اسکادران جنگنده های فرانسوی رافائل را در در مناطق شرقی از جمله ایالت بنگال مستقر می کند.

به گزارش مشرق، یک مقام ارشد نیروی هوایی هند گفت هم اکنون جنگنده های سوخوی 30 ام کی ای نیروی هوایی در مناطق 'تزپور' و 'چابوا' در ایالت آسام مستقر است .
 
نیروی هوایی قصد دارد نخستین اسکادران رافائل که شامل 18 فروند جنگنده خواهد شد را در پایگاه نیروی هوایی 'هاسیمارا' در بنگال مستقر کند.
 
به گفته وی، این اقدام می تواند قدرت بازدارندگی این کشور در برابر چین رقیب سنتی این کشور را افزایش دهد.
 
این مقام نیروی هوایی هند خاطرنشان کرد هم اکنون جنگنده های میگ 27 در پایگاه هاسیمارا مستقر است که در دو تا سه سال آینده از خدمت کنار گذاشته می شود.
به گفته مقامات دفاعی یک تیم بازرسی شرکت داسالت فرانسه برای بررسی امکانات مورد نیاز برای نگهداری و تعمیر جنگنده های رافائل از پایگاه هاسیمارا بازدید کرده است .
 
این تصمیم نیروی هوایی هند در حالی صورت می گیرد که هفته گذشته هند دو موشک بالستیک و اتمی آگنی 4 و 5 را با موفقیت آزمایش کرد.
 
نیروی هوایی هند همچنین در ماه گذشته شش باند پرواز هواپیماهای پیشرفته نظامی را در چندین منطقه ایالت ارناچال پرادش و لداخ فعال کرد.
 
ایالت آرناچال پرادش در شمال شرق هند دارای مرز مشترک با چین است. هند و چین در مورد این ایالت با یکدیگر اختلاف دارند.
 
دهلی نو در سپتامبر سال جاری قرارداد خرید 36 فروند جنگنده رافائل به ارزش هشت میلیارد یورو را با فرانسه امضا کرد.
 
براساس این قرارداد، نخستین گروه از جنگنده های رافائل،18 ماه پس از امضای توافقنامه به هند تحویل می شود.
 
فرانسه قرار است 30 درصد ازمبلغ 7.8 میلیارد یورو را در برنامه های تحقیقاتی هوایی هند و 20 درصد را در تولید قطعات رافائل در هند سرمایه گذاری کند.
 
بر اساس گزارش های منتشر شده ،جنگنده های رافائل مجهز به موشک های پیشرفته است که می تواند جنگنده ها و موشک های کروز دشمن را از فاصله ی 100 کیلومتری هدف قرار دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس