اظهارات شان استون، پسر فیلم‌ساز معروف آمریکایی در بازگشت به آمریکا موجب تعجب رسانه‌های این کشور شد.

به گزارش خبرنگار جنگ نرم مشرق، شان استون پسر فیلم‌ساز معروف آمریکایی پس از بازگشت خود به آمریکا، در مصاحبه‌ای به دفاع از رییس‌جمهور ایران محمود احمدی‌نژاد برخاست و از حق ایران در داشتن برنامه هسته‌ای به عنوان پدافندی برای مقابله با تهدیدات رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

این مستندساز آمریکایی در مصاحبه انحصاری خود با شرکت خبری راپ در جشنواره فیلم تورنتو نظراتی را ارائه داد که تعجب رسانه‌های آمریکایی را برانگیخت.

وی گفت: «انتقاد از دولت ایران همانند این است که کسی وارد خانه شما شود و بگوید که پدر خانواده حق تنبیه بچه‌هایش را ندارد. ما کی هستیم که بخواهیم به آنها بگوییم کشورشان را چگونه اداره کنند؟»

استون اظهار داشته است که اغلب در آمریکا سخنان احمدی‌نژاد بد فهمیده می‌شود. وی در این خصوص گفت: «او [احمدی‌نژاد] به آمریکا آمد تا دست همکاری خود را دراز کند. ولی ترجمه‌های نادرستی در مورد گفته‌های وی وجود دارد که من آنها را دیده‌ام. سخنان احمدی‌نژاد نادرست ترجمه می‌شوند. و بیشتر این کارها فریب‌هایی هستند که ارائه می‌شود. هر دو طرف دارای رفتارهای خصمانه‌ای هستند که البته سهم آمریکائیان بیشتر است.»

استون در ادامه گفته‌های خود اظهار داشت که باید به ایران حق داشتن برنامه هسته‌ای را داد. وی تاکید کرد: «اسرائیل دارای سلاح‌های هسته‌ای است،‌ لذا ایران هم حق داشتن آنها را دارد. هر کشوری حق خودمختاری و دفاع از خود را دارد.»

وی در ادامه افزود که قصد دارد در ایران فیلم بسازد، «چرا که فیلم‌سازان بزرگی در خاورمیانه وجود دارند، و من نیز دارای افکار بین‌المللی هستم.» استون افزود: «می‌توان با ایران وارد گفتمان شد. زمان همه چیز را تغییر می‌دهد. زمان سبب تغییر و تحول می‌شود. ایران تغییر خواهد کرد، اما نه با زور یا نیروی نظامی.»

پدر وی، الیور استون، نیز به دلیل فعالیت‌های فیلم‌سازی سیاسی خود اغلب بحث‌برانگیز بوده است. الیور استون تاکنون با رهبر کوبا فیدل کاسترو و رهبر ضدآمریکایی ونزوئلا، هوگو چاوز، رابطه دوستی برقرار کرده و در مورد آنها فیلم‌های مستندی ساخته است.

لازم به ذکر است که شان استون در اقامت یک هفته‌ای خود در تهران، در پی راه‌اندازی یک شرکت تولیدی جدید برای ساخت فیلم‌هایی بر اساس تاریخ و فرهنگ ایران بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس