به گزارش مشرق، آقای علی سرابی، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که امسال فیلم «خشکسالی و دروغ» را بر پرده سینما داشت، درباره فعالیتهای سینمایی خود به هنر آنلاین گفت: فعلاً سر کاری نیستم و تنها برای چند کار تئاتری در حال مذاکره هستم، از سوی دیگر برای سال آینده در تدارک اجرای یک کار تئاتری جدید هستم و امیدوارم که بتوانم آن را به روی صحنه ببرم. دو نمایشنامه در دست دارم که از میان آنها یکی را برای سال آینده انتخاب خواهم کرد.
وی افزود: تنها همکاری من با تلویزیون که آنهم همکاری نمیدانم و بیشتر دلی کار میکنم، مجموعه «کلاه قرمزی» است که من جای عروسک گابی صحبت میکنم. در دوره گذشته این برنامه که دو سال پیش بود، از آنجاییکه مشغول کار بودم این عروسک خیلی کمرنگ بود و خیلی حضور جدی نداشت و در همین فاصله نیز عروسک جدیدی را آقای طهماسب معرفی کرد به اسم قوچی که صدایش با من بود و فقط برای یک قسمت حضور داشت. امیدوارم که امسال بیشتر باشد. این روزها مشغول تمرین با این گروه هستیم.
سرابی در خاتمه در پاسخ به این سؤال که با توجه به فوت خانم دنیا فنیزاده عروسک گردان عروسک کلاه قرمزی، آیا برنامه کلاه قرمزی در نوروز 96 به روی آنتن میرود یا خیر، گفت: دراینباره فعلاً هیچ صحبتی ندارم و منتظر تصمیم آقای طهماسب و جبلی هستیم.
کالای فرهنگی بدون قهرمان مخاطب ندارد
کارگردان انیمیشن «شاهزاده روم» گفت: ساخت کالاهای فرهنگی انیمیشنها، تداوم کاراکتر را برای مخاطب بیشتر میکند، به صورتی که آن را فراموش نمیکند.
آقای هادی محمدیان - نویسنده و کارگردان انیمیشن «شاهزاده روم» - درباره تولید کالای فرهنگی همسو با انیمیشنها گفت: در تمام دنیا قبل از طراحی و ساخت انیمیشن، به کالاهای فرهنگی مانند لوازمالتحریر، عروسک، لباس، بازی، کتاب و ... فکر میکنند و سپس آن محصول تولید میشود که پس از استقبال از انیمیشن با استفاده از این محصولات فرهنگی تداوم کاراکتر برای مخاطب بیشتر میشود و آن را فراموش نمیکند.کارگردان «شاهزاده روم» گفت: در برخی موارد دیدهایم بدون معرفی قهرمانان به مخاطب، کالای فرهنگی تولید میشود و از آن استقبال مناسب نمیشود. کودکان با شناخت کاراکتر شاهزاده روم که یک میلیون و ۱۰۰هزار نفر مخاطب داشت و مقام سوم پرفروشترین فیلم سال را بهدست آورد، کالای فرهنگی آن را انتخاب و استفاده میکنند.
منبع: صبح نو