به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس در نشست علنی نوبت سوم امروز (دوشنبه13دی) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق در رابطه با لایحه برنامه ششم توسعه، ماده 70 این لایحه را با 172 رای موافق، 17 رای مخالف و3رای ممتنع از مجموع213 نماینده حاضر در صحن علنی پارلمان تصویب کردند.
براساس این مصوبه دولت مکلف است نسبت به تضمین تسهیلات و تامین ناوگان و تجهیزات قطار شهری شهرها و حومه آنها از محل منابع پیش بینی شده در بودجه سنواتی بنحوی اقدام نماید که تا پایان قانون برنامه دوهزار( 2000) دستگاه واگن و تجهیزات مربوط با رعایت قانون استفاده حداکثر از توان داخلی به خطوط ریلی شهری اضافه شود. شهرداریها نیز موظفند نسبت به توسعه قطار شهری از محل منابع خود اقدام نمایند.
لازم به ذکر است وکلای ملت یکی از بندهای این ماده را حذف کردند.متن بند حذف شده به شرح زیر است:
دولت مکلف است با اصلاح اساسنامه شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران زمینه استفاده از منابع داخلی و خارجی را برای رشد و توسعه فعالیتهای ریلی فراهم نموده و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران بهعنوان سازمان توسعهای موظف است در چهارچوب اساسنامه و آییننامههای مالی، معاملاتی و اداری، استخدامی و تشکیلاتی که به تصویب هیات وزیران می رسد با هدف تکمیل شبکه داخلی و اتصال به شبکه حمل و نقل ریلی بینالمللی فعالیت و بخشی از پروژههای ساخت، تجهیز، بهبود و افزایش ظرفیت زیرساخت ازجمله دو خطه کردن، برقی نمودن، تراک بندی و تحویل ایستگاهها را با روشهایی نظیر مشارکت، ساخت، بهره برداری و انتقال (BOT) و مشارکت عمومی- خصوصی و طراحی، تدارکات و تامین (EPCF) و واگذاری امتیازهایی مانند استفاده از زیر بناهای حمل و نقل ریلی و انتقال حق دسترسی آن تا استهلاک کامل سرمایه و سود مورد توافق را به بخش خصوصی و تعاونی واگذار کند.
براساس این مصوبه دولت مکلف است نسبت به تضمین تسهیلات و تامین ناوگان و تجهیزات قطار شهری شهرها و حومه آنها از محل منابع پیش بینی شده در بودجه سنواتی بنحوی اقدام نماید که تا پایان قانون برنامه دوهزار( 2000) دستگاه واگن و تجهیزات مربوط با رعایت قانون استفاده حداکثر از توان داخلی به خطوط ریلی شهری اضافه شود. شهرداریها نیز موظفند نسبت به توسعه قطار شهری از محل منابع خود اقدام نمایند.
لازم به ذکر است وکلای ملت یکی از بندهای این ماده را حذف کردند.متن بند حذف شده به شرح زیر است:
دولت مکلف است با اصلاح اساسنامه شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران زمینه استفاده از منابع داخلی و خارجی را برای رشد و توسعه فعالیتهای ریلی فراهم نموده و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران بهعنوان سازمان توسعهای موظف است در چهارچوب اساسنامه و آییننامههای مالی، معاملاتی و اداری، استخدامی و تشکیلاتی که به تصویب هیات وزیران می رسد با هدف تکمیل شبکه داخلی و اتصال به شبکه حمل و نقل ریلی بینالمللی فعالیت و بخشی از پروژههای ساخت، تجهیز، بهبود و افزایش ظرفیت زیرساخت ازجمله دو خطه کردن، برقی نمودن، تراک بندی و تحویل ایستگاهها را با روشهایی نظیر مشارکت، ساخت، بهره برداری و انتقال (BOT) و مشارکت عمومی- خصوصی و طراحی، تدارکات و تامین (EPCF) و واگذاری امتیازهایی مانند استفاده از زیر بناهای حمل و نقل ریلی و انتقال حق دسترسی آن تا استهلاک کامل سرمایه و سود مورد توافق را به بخش خصوصی و تعاونی واگذار کند.